Jag bygger en innervägg vägg och skall klä denna med gips.

En elfirma har varit och dragit fram ett COM-Hem urtag men har inte kopplat ihop slangen/röret med dosan, sista decimetrarna ligger kabeln öppet i en "kringla". Dosan sitter dessutom inte rakt ovanför röret utan en bra bit på sidan om rörmynningen. Kan detta bli problem i framtiden om man av någon anledning måste dra om kablarna?

Är det vanligt att man gör på detta sätt? Är detta en korrekt dragning eller bör elfirman justera detta?

//Tacksam för hjälp
 
Låter ju helt osannolikt, Jag skulle föreslå att du tar en bild lägg upp den här och ring chefen för elfirman. Det måste vara en praktikant som varit ute hos dig.
 
Jag hoppas att det beror på att de saknade en stump rör och tänker komma tillbaka annars skrik. Det är inget jag skulle acceptera överhuvudtaget och ja du kan få rejäla problem om du någon gång vill använda den dosan till något annat
 
Så här ser installationen ut...
 
  • Installation 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det var en riktig stjärna.

Nu tror jag iofs att jag förstår varför de fuskar. Om man tittar på kabeln som går vidare, den kommer upp ur ena röret och går vidare i det andra. Skulle de göra rätt så kan jag intge se någon annan utväg än att loaklisera var denna kabel slutar och börjar och dra om den, så att den går in och vänder i ditt uttag. Vilket troligen skulle vara ett avsevärt extrajobb.

Är detta i en bostadsrätt?
 
ja har du betalt moms på arbetet så e det bara att ringa till deras arbetsledare/chef.

Skandal.
 
Jösses...
-------------------------------------------
 
Fuskjobb!! i detta utförande finns det ju inte en chans att man kan dra ur den andra kabeln vid fel på den
 
Jag har redan pratat med chefen för firman tidigare för att höra mig för om detta och han menade på att detta inte var något problem. Han bad mig t.o.m. att själv skarva kablarna och ansluta rören. Tack för alla kommentarer, nu vet jag att jag skall stå på mig och kräva att jobbet justeras. Det faktum att en av kablarna vänder direkt ner i nästa rör hade jag inte noterat. TACK!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.