Hej,

Jag är på jagt efter ett kopplingsur(timer) för fast installation utomhus. Dvs där enda anslutningarna är ren kabel (eklk) ut och in. (Dvs inget motorvärmaruttag.)

Jag tycker det borde finnas, men jag har inte hittat något. Någon som vet?
 
Borde det inte fungera med i stort vilken som helst i en IP44-kapsling? T.ex Theben TR 610/612 top2, E19 154 70 som ska klara -30 grader:

C645A6C3-4685-4290-8813-2495F0108D90.JPEG

Fast man vet ju ändå inte vad den tycker om att sitta ute i kylan - lite fukt blir det nog också.
 
Känns lite väl avancerat.

Inte min prisklass heller :(
 
Jag har då aldrig sett andra lösningar än den Bo beskriver. Du kan ju ta ett billigare ur än Theben om priset inte passar. CO har något för runt 300 om jag inte minns fel. Men satsa på en ordentlig kapsling.

Vad är det som gör att uret måste sitta utomhus då? Det är inte en så vanlig lösning.
 
Rikard Ågren skrev:
Jag har då aldrig sett andra lösningar än den Bo beskriver. Du kan ju ta ett billigare ur än Theben om priset inte passar. CO har något för runt 300 om jag inte minns fel. Men satsa på en ordentlig kapsling.

Vad är det som gör att uret måste sitta utomhus då? Det är inte en så vanlig lösning.
Jo denna finns ju, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148859300

Men hur hittar man en lagom stor kapsling? Och var hittar man en lämplig DIN-skena?

Jag skall ha det till CEE anslutningen till husvagnen. Eftersom den anslutningen delar säkring med motorvärmarna, så måste husvagnen bara bortkopplad de två timmarna varje morgon som motorvärmarna är igång.
 
Hos Clas! Visserligen 8 moduler, men kostar bara 119 kronor: 36-1815
 
Det finns mekaniska kopplingsur av stickproppstyp som håller IP23. Jag tror att Theben har ett sådant. Men den kostar säkert den också.
 
Tänkte bara tala om att de flesta av de enklare ur som jag monterat är av växlande typ så om jag förstår situationen rätt är det väl bara att sätta en liten kapsling med uret och dra t.ex. en 5-ledare den biten som behövs fram till en kopplingsdosa där man sedan skiljer trådarna till respektive uttag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.