Jag och min sambo är totalt okunniga inom VVS och har nu bestämt oss för att slänga vår tvättmaskin som vi inte fått någon användning för. Tvättmaskinen stod kvar i badrummet när vi köpte och insåg ganska snabbt att det inte fanns någon el kopplad till den och därför går den inte heller att använda.

Vi har stängt av vattnet till badrummet och har nu kopplat ur slangen som går till vattenledningen. Men nu till den fantastiskt dumma frågan - vad sätter man där slangen tidigare varit ikopplad, för att förhindra att det sprutar vatten i hela badrummet när vi nu ska sätta igång vattnet igen? Tror inte att det går att stänga av vattnet till enbart den ledningen (?!). Behöver alltså något att skruva på vattenledningen som kan hålla tätt alltid och som pallar trycket när vattnet till badrummet nu sätts igång igen. Eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för hjälp!
 
  • Vattenledning med avkopplad slang och öppen anslutning i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenanslutning i badrum med bortkopplad slang och synlig vattenledning, i behov av en tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
En förkromad huv blir snyggare.

Det ser ut att vara 20-gänga på slanganslutningen.

4350 hos rinkaby
[länk]

[bild]
Krilleman Krilleman skrev:
En förkromad huv blir snyggare.

Det ser ut att vara 20-gänga på slanganslutningen.

4350 hos rinkaby
[länk]

[bild]
Tack snälla för svaret. Kan man lita på att en sån håller tätt då? Tänker eftersom att där är ett konstant vattentryck från röret :)
 
Krilleman
Det medföljer en fiberpackning, den tätar!

Vill du inte ha kvar röret på väggen så är det en fördel om du tar bort det helt.

Plugga T-röret med en plugg. Du behöver en lös mutter också om du inte sågar sönder röret och tar den som sitter där!
http://www.vatette.se/system-vatett...roduct&cHash=870e05623b414d8576565e96952d11f8

Limklammerna (för visst är det sådana!) lirkar du bort från kaklet och rensar rent från lim.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.