Hej,

Jag flyttar från lägenheten och slå ta med mig diskmaskinen.

Vad jag förstår så ska vattnet först stängas av för ledningen till maskinen, Där har jag sedan en kopparmutter stop. Det jag inte vet hur jag ska göra är avloppet som är kopplat på det gråa grenklyka. När den monterades fick jag såga av en plasthatt så att slagen gick på med slagklemma, hur stoppar jag igen hålet igen?
 
En bild kanske hjälper, avloppet liknar detta

2015-08-01_2235.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pilen pekar på den topp jag fått såga av för att få på avloppsslangen från diskmaskinen. till vänster om den pilen pekar på ser man hur det ser ut monterat.

Hur täpper man detta?
 
Redigerat:
MrPlow
Konformad gummikork?
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Det finns gummihattar att köpa som passar på avloppsanslutningen.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Vet någon vilken storlek det kan tänkas vara? Är inte i lägenheten just nu.
 
Tack,

Var runt i 4 butiker(Byggmax, Harald Nyberg, Biltema och Jula) och frågade även personalen men där fanns inget att hämta. Hittade en stop i koppar hemma som konstigt nog passade perfekt på den avsågade biten, hur tätt det verkligen är vet jag dock inte. Provade spola en massa utan problem men jag misstänker att problemet kommer först då det är stop längre ner i avloppet.

Den del som kommer från blandaren och som förser diskmaskinen med vatten kunde stängas av på en kran, satte bara en bit silvertejp där.

Får hoppas det duger så länge.

Tycker ändå att det verkar lite konstigt att detta inte är vanligare, kan ju inte vara helt ovanligt att hyresgäster tar med sig sin diskmaskin, men de kanske struntar i att täppa till alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.