Har en ny gustavsberg blandare i köket och vet inte riktigt vad jag behöver för att koppla till slangen. Hade fungerande koppling till förra blandaren, men hittar inget som passar denna. Bör tilläggas att jag inte är så insatt i sånt här och får ingen hjälp av hyresvärden :rofl:
 
  • Ny gustavsberg köksblandare monterad nära en rostfri diskho, mot bakgrund av schackrutigt kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det verkar vara något som hade varit värt att pröva. Gängorna på blandaren är väldigt små och det är det som varit ett problem på andra sorters kopplingar.
 
Kolla om du har M22x1 hon- eller M24x1 hangänga på din blandare. " x1-gänga" är ju "liten" och brukar vara standard.
 
Jag såg en gång på en mässa en form av klämma dom kallade det för krokodilklämma för vattenkranenman kunde klämma den på stort sett alla sorters badrumsblandare och köksblandare.
Den satt hårt och hade sen en snabbkoppling för vattenslang.
Aldrig hittat en sån igen eller lyckats googla mig fram.
Nån som vet vad det kan heta/vara?
Ångrar jag inte köpte
 
T TheGame skrev:
Jag såg en gång på en mässa en form av klämma dom kallade det för krokodilklämma för vattenkranenman kunde klämma den på stort sett alla sorters badrumsblandare och köksblandare.
Den satt hårt och hade sen en snabbkoppling för vattenslang.
Aldrig hittat en sån igen eller lyckats googla mig fram.
Nån som vet vad det kan heta/vara?
Ångrar jag inte köpte
Orange och grå vattenbesparande kranmunstycke med tillhörande adaptrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå och svart plastslangkoppling med metallklämma på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Något som dessa kanske???
 
  • Gilla
Kudazai
  • Laddar…
Joco_ Joco_ skrev:
[bild][bild]



Något som dessa kanske???
Nej det var som en riktig krokodilklämma.
Man behövde inte skruva eller nått bara klämma i kranen.
Det fungerade riktigt bra, den var ganska hård så jag kan gissa att vissa inte kunna öppna den så lätt kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.