Hej, har köpt ny Ring dörrklocka med kamera som ska kopplas till befintlig trafo.
Det sitter två tryckknappar på två våningsplan och den nedre skulle jag vilja var kvar kopplat till denna klocka.
Jag blir inte klok på hur jag ska koppla ihop det.

Bild på transformator, dingdongen och den utan kåpa.

Numrerade (uppifrån till vänster)
3. 2
0. 1

hjälp! :)
 
  • En öppen dörrklockas interna kablage och komponenter, med numrerade terminaler 3, 2, 0 och 1.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transformator av märket Friedland monterad på vägg med etikett och kablar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rund metallisk dörrklocka monterad på vägg, numrerad för installationsschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får inte ihop det med bilderna alls.
Det du har fotat med innanmätet är det där trafon går in (de vita sladdarna istället för batteridrift) eller själva ringklockan ? Är det konstant matning på dessa sladdar isf eller går dom via knappen?

Den nya kamrera-ringklockan: Hur skall den matas ?
Volt/amp ? (Trafon verkar ge 3, 5 eller 8v max 1A, antagligen beroende på vilka utgångar man använder då)

Vissa äldre ringklockor "plingar" ju till när dom får ström (det är därför det ofta funkar med batterimatning) - i övrigt är dom inte spänningsatta: Funkar kamera-ringklockan verkligen så ?
För mer modern elektronik brukar ju vara i standby, och sedan aktiveras dom bara av en knapp. Om man spänningssätter dom från noll så tar det en stund för dom att komma igång...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.