Hej!

Jag har nyligen gått och köpt mig en bänkdiskmaskin med förhoppning om att få detta att funka. Dock ska maskinen kopplas till kallvatten vilket inte är inställningen på utloppet från blandaren. Därför tänkte jag höra om ni har någon aningen om hur detta och det ens gåratt ställa om?

På bilderna ser ni min köksblandare (som jag inte har någon aning om vad det är för märke). På baksidan ser ni att det sitter ett utlopp som går att stänga av och sätta på med reglaget. Problemet är bara att det enbart kommer varmvatten, något jag vill ändra till kallvatten men haringen aning om hur man gör. Kan detta fantastiska forum hjälpa mig tror ni?

Nötningsmärken och smuts kring en köksblandares vattenutlopp och reglage för varmt och kallt vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad köksblandare monterad på rostfri diskbänk med utlopp på baksidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksblandare i rostfritt stål monterad över diskho, med fråga om ändring från varm till kallvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksblandare på diskbänk med ett utlopp på baksidan, problem med endast varmvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
 

Bästa svaret

Krilleman
  • Gilla
bjornerikkarlsson och 8 till
  • Laddar…
Men satfläsk! Tack som fan! Kvällen är räddad!
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Härligt

Och varmt välkommen till forumet Daniel! (y)(y)(y)
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Det svaret var så klockrent att jag tog mig friheten att markera det som "bästa svar"
 
  • Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Tack, löste mitt problem hos mor då installatören inte ville installera nya diskmaskinen då det var varmvatten till diskmaskinen. Värt en bump av tråden :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.