D
Vad behöver jag för koppling för att koppla LK Universalrör X (PE-X) 16mm till en Nibe eminet vvb?
 
  • Mässingsfördelare med tre öppningar och svarta kopplingar, för installation av LK Universalrör.
D
ok men är det conexkoppling på beredaren?
 
Det är Lk Amatur som gör Nibes beredarkoppel så det är funkar :giggle:
 
D
ahh ok, va smidigt

Om jag på andra sidan vill gå till en prk-koppling vad behöver jag då?

Jag har inkommande pem 25 som jag sätter en t-anslutning på där en avstickare ska gå till vvb. Frågan blir då hur jag kopplar PE-X till PRK.

(bli inte klok på det där med konexkopplingar)
 
Nej det kommer nog inte funkar.

Är PRK T-röret 25 pem i alla ändar? Isåfall behöver du sätta en liten bit 25 pem sedan en koppling 25 PEM till en inv rörgänga typ G15, sedan skulle du behöva en koppling du kan sätta i den, Tex Vatette 15xR15 som du kan sätta ett till LK Kopplingset på.
 
D
Ja det är pem 25 på alla ben av t-röret.

ok, så du tror inte Prk-kopplingen passar med bussningen?
 
D
Har du någon lönt till pem25 till g15?
 
D
vatette rak g20 till 15 står ju att den har planända, jag trodde det behövde vara den där conex för att det skulle funka till LK kopplinhsset..
 
D Derbyboy skrev:
vatette rak g20 till 15 står ju att den har planända, jag trodde det behövde vara den där conex för att det skulle funka till LK kopplinhsset..
Den har plan ändra att koppla mot pem-kopplingen jag länkade, sen tar man bort 15 muttern och konan och kopplar med LK Kopplingsset. Lite missvisande att dem skriver conex. Tror inte ens conex finns längre
 
D
Går det att ta bort konan alltså?
 
Ja mutter och kona ersätts med Lk kopplinggssätt
 
D
Då kan man alltså köra LK kopplingsset på alla klämringskopplingar där man kan avlägsna konan och muttern.

konan antar jag är samma som klämring
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.