Lite tvättmaskinstips mottages gärna. Jag har ett badrum utan tvättmaskin idag. Det finns en golvbrunn till en dusch med duschvägg, utan möjlighet att koppla dit ett rör från tvättmaskin på ett smidigt sätt. Är det möjligt att koppla utloppet från tvättmaskinen till utloppet för handfatet? El och vatten till tvättmaskin är redan installerat, men inaktivt.
 
Krilleman
Köp ett vattenlås med anslutning för tvättmaskin.

Tex Faluplast Flexi Pung.

https://faluplast.se/produkt/8073653

Vattenlås i plast för tvättmaskin med extra anslutning, Faluplast Flexi Pung.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Köp ett vattenlås med anslutning för tvättmaskin.

Tex Faluplast Flexi Pung.

[länk]

[bild]
Tack för tipset! Jag har sett såna när jag har sökt, men kommer det inte upp avloppsdoft med tanke på att påsättningen är efter vattenlåset?
 
MultiMan
Min slang har hängt över kanten till handfatet i 25 år, med en bit snöre runt blandaren som säkring. Fungerar fortfarande utan problem. Mycket bra att kunna se vad som kommer ur tvättmaskinen som bonus. Ohemult luddande = handtvätta eller byt till fintvätt, t ex. Eller sluta köpa det klädmärket.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E Ehedmark skrev:
Tack för tipset! Jag har sett såna när jag har sökt, men kommer det inte upp avloppsdoft med tanke på att påsättningen är efter vattenlåset?
Tvättmaskinen har också vattenlås eftersom det alltid blir kvar lite vatten i slangen och pumpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.