Hej
Jag tänkte koppla in Tado.
Hur ska jag koppla in den?
Den ska bara styra cirkulationspumpen, av eller på.
Tack på förhand/Ulf
 
  • Cirkulationspump och en Tado-styrningsenhet med synliga kablar och anslutningar på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kopplar fast fas in på ”com” och fas till pumpen på no. När relät slår till så får du spänning till pumpen.
Nollan och jord kopplar du direkt till pump
 
Fråga: Vad är det den ska göra och varför?
 
  • Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du kopplar fast fas in på ”com” och fas till pumpen på no. När relät slår till så får du spänning till pumpen.
Nollan och jord kopplar du direkt till pump
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du kopplar fast fas in på ”com” och fas till pumpen på no. När relät slår till så får du spänning till pumpen.
Nollan och jord kopplar du direkt till pump
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du kopplar fast fas in på ”com” och fas till pumpen på no. När relät slår till så får du spänning till pumpen.
Nollan och jord kopplar du direkt till pump
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du kopplar fast fas in på ”com” och fas till pumpen på no. När relät slår till så får du spänning till pumpen.
Nollan och jord kopplar du direkt till pump
Tack för svar Henrik.
Jag är fortfarande osäker, 3 kablar in i COM, NC och NO. Vilken färg i vilken på prylarna?
Mvh Ulf
 
  • Elektrisk anslutningsenhet på vägg med ledningar intill märkta COM, NC, NO och strömkontakt N L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast nu kom det ju fram 2 två kablar till? Vad är dessa för något?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Fast nu kom det ju fram 2 två kablar till? Vad är dessa för något?
Jag var nog lite otydlig vad jag menar.
Hur kopplar jag ihop detta?
Här är en bättre bild.
 
  • Elektrisk kopplingsutrustning och grön cirkulationspump på bord inför installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja till och börja med så måste du ansluta pumpen till en grupp med jord (det verkar inte finnas med i matningen till Tado enheten.
Då bör du få: brun (fast fas) kopplas till COM sedan från NO kopplar du till L på kontaktstycket till pumpen. Blå (nolla) kopplas direkt till kontaktstycket och jord direkt

Elektrisk anslutning till smart termostat med markerade ledningar för brun fas (F), blå nolla (N) och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.