Hej!
Ny på forumet men använt er i många år för många projekt, och nu har ja skapat konto för en fråga blir säker mer med tiden: se neråt för själva frågan.

Har precis installerat två fläktkonvektorer i källaren. Jag har fjärrvärme.
Jag TROR jag har tvårörssystem, jag har iaf tillopp och retur från varje element

Hur ska ja koppla manöverpanelen till respektive konvektor?
En är begagnad, och där ser ni att den är byglad men som jag tolkar det för både kyla/värme eller nått annat, men inte som ska ha det tror jag. (Endast värme)

Den andra är ny och har samma panel fast med autoläge också på fläkten. Ej inkopplad sedan innan.
Båda är eveco calisma mv konvektorer, den begagnade med extra batteri eller vad det heter.

FRÅGORNA
Om jag tolkar skissen rätt så ska ja koppla för för uppsättningen CB-Aut, med en ventil. Således bygla 12 till 13, och sedan inget mer?
Ska jag koppla om lika dant på den andra som är begagnad?
 
  • Elektrisk anslutningstavla med tränsklämma, kablar och specifikationsetikett, teknisk utrustning, tillverkad i Italien.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk installationspanel med kopplingsschema och flerfärgade kablar ansluta till kopplingsplintar. "Svensk distributör" märkning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk manual för elektronisk styrmodul med termostat inklusive kopplingsscheman för ventilationssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett med tekniska diagram för värme-/kylsystem, anslutningar, ventilalternativ, klistermärke med streckkod, metallpanel, rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anvisningshäften för installation och underhåll av ett kontrollsystem, CE-märkt, med flerspråkiga titlar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sekelskifteshuset1900 skrev:
Hej!
Ny på forumet men använt er i många år för många projekt, och nu har ja skapat konto för en fråga blir säker mer med tiden: se neråt för själva frågan.

Har precis installerat två fläktkonvektorer i källaren. Jag har fjärrvärme.
Jag TROR jag har tvårörssystem, jag har iaf tillopp och retur från varje element

Hur ska ja koppla manöverpanelen till respektive konvektor?
En är begagnad, och där ser ni att den är byglad men som jag tolkar det för både kyla/värme eller nått annat, men inte som ska ha det tror jag. (Endast värme)

Den andra är ny och har samma panel fast med autoläge också på fläkten. Ej inkopplad sedan innan.
Båda är eveco calisma mv konvektorer, den begagnade med extra batteri eller vad det heter.

FRÅGORNA
Om jag tolkar skissen rätt så ska ja koppla för för uppsättningen CB-Aut, med en ventil. Således bygla 12 till 13, och sedan inget mer?
Ska jag koppla om lika dant på den andra som är begagnad?
Ser att det är svårt att se på skissen vilka siffror det gäller, men bifogar en bild där det förhoppningsvis syns bättre.
 
  • El-schema för termostat med en ventil, teknisk illustration, elektrisk koppling, informationsdiagram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Svarar mig själv om någon behöver hjälp framöver. Det var precis som jag tänkte och som skissen sade, bygla 12-13. Jag fick fixa till det på den begagnade konvektorn och då funkade den, den funkade inte som det var draget i fotot.

Lycka till om du själv kommer i samma sits.
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.