Hej,

Har bytt blandare som har pex anslutning och ska koppla det till vattenledning som är 3/8. Fick en klämringskoppling som jag skulle använda men den nyper inte åt och själva pexslangen är fortfarande lös. Fattas ytterligare någon del? Närbild av en avstängd vattenkran med lösgängad mässingsmutter och inplastade rör mot kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörledning med ventilmekanism mot kakelvägg, ur fokus, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser ut som att T-kopplingen är ingen klämringskoppling utan för plantätning/gängtätning.

Om det är för plantätning så är det en halvkoppling du behöver.
 
Claes Sörmland
Är det här verkligen en klämringskoppling med korrekt originalmutter? Ser ut som en gammal gängad rörända som du försöker använda som klämringskoppling:

Metallisk mutter och gängad bult, närbild, oklart fokus, industriella komponenter, rörkoppling, mekanisk förbindelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


EDIT: Tvåa på den.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det ser ut som att T-kopplingen är ingen klämringskoppling utan för plantätning/gängtätning.

Om det är för plantätning så är det en halvkoppling du behöver.
Tack,det stämmer nog och förklarar. Borde de sett på bauhaus när jag visade foto och frågade vilken koppling jag behöver.




Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det här verkligen en klämringskoppling med korrekt originalmutter? Ser ut som en gammal gängad rörända som du försöker använda som klämringskoppling:

[bild]

EDIT: Tvåa på den.
Tack,det
A Axel75 skrev:
Hej,

Har bytt blandare som har pex anslutning och ska koppla det till vattenledning som är 3/8. Fick en klämringskoppling som jag skulle använda men den nyper inte åt och själva pexslangen är fortfarande lös. Fattas ytterligare någon del?[bild] [bild]
 
A Axel75 skrev:
Tack,det stämmer nog och förklarar. Borde de sett på bauhaus när jag visade foto och frågade vilken koppling jag behöver.
Jag skulle säga att det beror på vem man frågar, kan vara vissa på de olika köpladorna som är intresserade och kunniga inom tex VVS.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.