Hej!

Har kopplat in en Google nest hello. Dock så uteblir den gamla ringsignalen då "bjällra" inte orkar med längre? Enligt beskrivningen på Googles hemsida så ska transformatorn klara mellan 12-24v. Min transformator ligger på 12v.

Så här ser mitt ringhus ut innan jag började skruva:
Öppet ringhus med synliga komponenter och elektriska kablar före installation av Google Nest Hello.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har kopplat in den enligt denna ritning som jag hittade på nätet:
Skematisk bild som visar installation av en Google Nest hello dörrklocka med en 16V transformator och en Friedland D117 Ding Dong Chime.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På bilden här så visas en 16v transformator, min är dock 12v. Antingen så behöver jag en starkare transformator för att klockan ska kunna drivas, plus att bjällra ska orka gå emot ring plattorna hela vägen i ringhuset. Som det är nu så rör den sig fram och tillbaka, men långsamt och utan att nå ringplattorna.
En annan grej som jag funderar på också, är ifall jag kopplat fel.
Jag vet nämligen inte vilka kablar som kommer från klockan, och vilka som kommer från transformatorn. Dock kommer dom i par, så jag chansade när jag kopplade in detta. Har dock ingen mätpenna så att jag kan mäta kablarna som går till ettan vilken som har inkommande el på sig. Någon som varit med om liknande, eller kan säga vad detta beror på?
Mvh
 
Bör tillägga att kameran fungerar som den ska, men inte bjällra i ringhuset.
 
Hej,
Transformator med 12V spänning ska fungera men den måste ha en effekt av minst 8VA (enl. Nest) alltså kunna leverera en ström på 0,67A (8/12=0,67).
Fast jag rekommenderar minst 12VA alltså 12 volt och 1 ampere eller 24 volt och 0,5 ampere.
För att se vilka trådar kommer från transformatorn, skruva bort ringenheten och då kan du se vilka trådar går mot transformatorn och mot ringklockan vid dörren.
Den lilla pucken som finns i boxen med Nest Hello koppla enligt bilden i länken: https://forums.overclockers.co.uk/threads/nest-hello-wiring-sanity-check.18877640/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.