Jag har fjärrvärme och hade tänkt att lägga in golvärme i tvättstugan(14m2).

1. vilken push ska jag använda push 12 eller push15 ?

2. kopplar man in den på vanliga radiatorslingan? vilken tempratur måste framledningsvattnet vara för att den ska funka bra?
Nu när det är ganska varmt ute så är ju vattnet bara runt 25gr till radiatorerna funkar golvärmen då?
 
Åh! Det är ju samma fråga som jag ställt i en annan tråd. Väntar spänt på svaret.
 
Framledningsvattnet ska vara max 40 grader vilket funkar bra med radiatorslingan just nu men inte alls när det blir kallt. Jag har dragit egna slingor till golvvärmen varje gång. En av golvvärmens fördelar är att den jobbar med låga temperaturer och därför kan använda de flesta värmekällor, vi har vår på fjärrvärmen och det funkar kanon men som sagt det är en slinga till radiatorerna och en till golvet.
Golvvärmen fungerar utmärkt med 25 gradigt vatten.
Hm, fråga 1:confused: jag har vattenburen golvvärme och det hade vi i förra huset också men push känner jag inte igen, kanske har glömt va det betyder eller så har jag aldrig vetat? :p
 
jag menar alltså en shunt push 12 eller 15, så man har en egen cirkulationspump.
 
Hm igen :) de e ju en rörmokare som fixat rör, slang å sånt så jag vet inte riktigt va grejerna kallas men hittar inget som har nån sån märkning alla fall? Däremot har golvvärmen egen cirkulationspump, så mycke fattar jag :) Den sitter mitt i en jättekoppling av värmeslang/rör som sen går vidare till alla golv, det kanske är en shunt? där sitter också en termometer på utgående vattnet samt en termostat så man kan reglera temperaturen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.