någon som kan ge tips på hur dessa skall kopplas? Brun i L, blå i N, men sen?
 
  • Elektriska kablar och en LED-downlight med en dimmermekanism ovanpå en verktygslåda, placerade på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall höra ihop enligt elexperten på det större byggvaruhuset... det är led.
 
Det du visar på bilden ska inte kopplas ihop, ta in en elektriker som hjälper dig.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Får vi se något som avslöjar mer om ljuskällan? Jag tror att du antingen fått fel dimmer eller att du saknar en led-driver.
 
+1 på @Avemo s fråga

När du köpte ljuskällorna och dimmern, köpte du något mer som inte syns på bilden?
 
Jag frågade efter en av/dc konverterare men fick info om att ud100 från vadsbo skulle jag köpa. Får väl bli en returresa...
 
Kopplar du ihop detta så har du en bränd spott och kanske en bränd dimmer.
 
Alla ledlampor har inte samma drivdon. Det räcker inte med att säga att du skall ha en ac/dc-omvandlare. Det skiljer mellan konstant ström och konstant spänning. Och det finns i de båda fallen varianter med olika ström respektive spänning. Så för att få rätt krävs dels att elexperten vet vad han talar om och dels att han vet vad för lampa du skall driva med den.
 
Vad står det på lampan?
 
Här är info från lamptillverkaren. Får åka tillbaka.
 
  • Installationinstruktioner för lampa med steg-för-steg-illustrationer och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för alla svar
 
En grundregel är att man bör aldrig lita på något som sägs av personal på ett byggvaruhus. Det gäller dessutom speciellt om det är ett byggvaruhus med tyskt namn som börjar på "B".
 
  • Gilla
Snappahaneklanen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.