Hej, har en ny blandare med inkoppling för bänkdiskmaskin, vilket jag vill koppla in. Men som man ser på bilderna är den inte kopplad till något vatten. Får jag själv köpa en T-koppling och koppla på eller hur ska jag göra? Tacksam för svar!
 
  • Kromad köksblandare över diskho med otillkopplad inkoppling för diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS under diskbänk med avloppsrör och icke kopplade vattenledningar för blandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
DIskmaskinen är klar för installation på din blandare.

Lossa bara det kromade locket bakom din blandare (alltså ovan diskbänken) och öppna försiktigt vredet framtill så ska du se att det kommer vatten.

Vredet stänger av och sätter på vattnet på båda diskmaskinsanslutningarna (ovan/under) samtidigt.

Det är 15-gänga (1/2") på anslutningarna.

Välkommen till forumet TomRosen!
 
  • Gilla
Ssg456
  • Laddar…
Glöm inte att plugga den på undersidan, men det märker du. ;)
 
Krilleman
Immobil Immobil skrev:
Glöm inte att plugga den på undersidan, men det märker du. ;)
Den är ju redan lockad! :cool:
 
Missade det med min dåliga syn. :geek:
 
Tack så mycket. Men varför hänger det en slang under diskbänken som inte är kopplad? Ska testa att koppla på direkt!
 
TomRosen TomRosen skrev:
Tack så mycket. Men varför hänger det en slang under diskbänken som inte är kopplad? Ska testa att koppla på direkt!
Det är om du vill koppla in en diskmaskin för inbyggnad.
 
Krilleman
Den undre slangen för "vanlig" golvståendes diskmaskin finns alltid på blandare med diskmaskinsanslutning på ovansidan av diskbänken.
 
Tack så hemskt mycket! Dock var uttaget på blandaren för litet. Vad blir behöver jag köpa då? Ny slang eller bara någon slags omkoppling?
 
TomRosen TomRosen skrev:
Tack så hemskt mycket! Dock var uttaget på blandaren för litet. Vad blir behöver jag köpa då? Ny slang eller bara någon slags omkoppling?
Du köper en koppling med rätt mått på närmaste bygghandel.
 
Har dessa kopplingar ett namn möjligtvis? Är värdelös på detta!
 
TomRosen TomRosen skrev:
Har dessa kopplingar ett namn möjligtvis? Är värdelös på detta!
De vet vad du behöver när du kommer dit.
 
Krilleman
  • Gilla
SysterNett
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.