Vattenkran utomhus med röd spak och slangkoppling, bland stenar och löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätskala och skor nära böjda metallrör och elektriska ledningar på betongunderlag med löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vattenkran utomhus med en svart och blå slang, omgiven av löv och småsten. Slangkoppling utmärkt med orange cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej,

Jag ska koppla in inkommande vatten in till huset temporärt. Ska koppla från inkommande PEM slang via befintliga rörkopplingar (se bild)
till fyra pex-rör.

Hur gör man bäst? Finns det en passande fördelare? Vad har man för rör mellan? Det är ca 1,5 m emellan. Jag har okallat tunt en del men inte hittat något givet.

Det rör sig om sommarvatten som kommer att stängas av vintertid. Lösningen kan också vara hyfsat temporär. Det här kommer vara utomhus i ett par år tills vi bygger in och gör nåt permanent.

Jag tänkte skruva av tappventilen och G20xG15 bussningen och koppla mot G20.
 
Fördelare väljer du som passar till det pexfabrikat du har, jag skulle ansluta med pex mot bef pemslang
 
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fördelare väljer du som passar till det pexfabrikat du har, jag skulle ansluta med pex mot bef pemslang
men vad är det för fördelare man kan ha fritt utomhus? Har du nåt exempel?
 
G Gusten_Gnuk skrev:
men vad är det för fördelare man kan ha fritt utomhus? Har du nåt exempel?
Jag drog provisoriskt med Biltemas grejor, det var inga problem med varken slang eller kopplingar/fördelare.
Mtrl är nog mässing oavsett om man väljer Vatette eller nån noname och det tål att vara ute i solens ljus.
 
Redigerat:
  • Gilla
Gusten_Gnuk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.