Har byggt ett fräsbord där jag vill att min fräs alltid är i påslaget läge.
Jag kommer att koppla ändkontakten till en strömbrytare med nödstoppsfunktion.

Men nu till frågan, hur kopplar jag ihop dessa kablar i handtaget för att få fräsen att alltid vara på?
 
  • P7280025_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Montera ihop handtaget igen.
Tejpa/strippa/limma/you-name-it fast startknappen i TILL-läget.

Så gjorde jag med min fräs.
 
Thomas59
Jag hade samma problem med min fräs i fräsbordet. Orkade inte fundera på någon permanent lösning utan tog ett buntband och drog runt handtaget och knappen. Ska jag använda fräsens stand-alone knipsar jag bara av buntbandet.
 
Redigerat:
Att koppla på fräsen med fästband, tejpa etc är ett alternativ, i mitt fall en sista lösning.

Jag skulle helst vilja skruva loss befintliga skruvar och sedan koppla ihop dessa på rätt sätt, vilket borde gå. Men jag vill veta hur jag ska koppla ihop dessa.

Många tack på förhand!
 
Eftersom alla 3 anslutningarna är använda verkar det finnas någon form av bromsfunktion när man släpper knappen, så för att göra det hela enkelt ta ett stort buntband och lås knappen i intryckt läge som sagts tidigare. Annars en liten ledtråd om du ändå ska pilla sönder maskinen, de trådar som sluter när man trycker in knappen bör kopplas ihop, och den 3:e tråden löst, men det är bara en vild gissning. Men är du inte helt säker på vad du håller på med så låt helst bli att ändra på det elektriska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.