Jag vill bara dubbelkolla att jag tänkt rätt nu? Inkommande el är ovanifrån, från urtaget går det vidare till nästa urtag.
 
  • Öppet eluttag med kablar anslutna ovanifrån och installation av ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vidarekopplingen ska sitta undertill.
Märkt x.
 
  • Gilla
Jimnor56
  • Laddar…
Det är rätt kopplat, det är allt som går att säga. Jag hoppas det sitter ett membrangenomföring på kabeln utanför bild ;) Sedan är ledarna är för korta. Det blir tajt att de räcker när kabeln är placerad där den ska. Precis samma fel är gjort av den som kopplade in uttaget från början. Jag skulle lagt ledarna runt underdelen på uttaget istället så att de inte krockar med inkommande kabel.

Avsikten med att nalla ström härifrån kan dock göra kopplingen tokfel.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Vidarekopplingen ska sitta undertill.
Märkt x.
Plintarna märkta med X är blindplintar avsedd för överkopplin/skarvning av ledningar som INTE hör i hop med uttaget. Man kan altså INTE koppla vidare från plintarna på undersidan av uttaget.
 
  • Gilla
JohanH77 och 2 till
  • Laddar…
A
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det är rätt kopplat, det är allt som går att säga. Jag hoppas det sitter ett membrangenomföring på kabeln utanför bild ;) Sedan är ledarna är för korta. Det blir tajt att de räcker när kabeln är placerad där den ska. Precis samma fel är gjort av den som kopplade in uttaget från början. Jag skulle lagt ledarna runt underdelen på uttaget istället så att de inte krockar med inkommande kabel.

Avsikten med att nalla ström härifrån kan dock göra kopplingen tokfel.
vad kan bli tokfel när man nallar ström?
 
Vad menas med "inte hör ihop med uttaget"?
 
Trådar som inte har någon given funktion i/för uttaget.
 
J
A Andy78 skrev:
Vad menas med "inte hör ihop med uttaget"?
X är bara blindplint, dvs är inte kopplad med någonting annat i uttaget.
 
Johan1975z skrev:
vad kan bli tokfel när man nallar ström?
Allt... Det är ett behörighetskrävande arbete vilket här innefattar att bedöma om kopplingspunkten är lämplig att utgå ifrån, för det syfte som den nya ledningen har. Jag kan inte räkna upp allt men för att hårddra det ska man nog inte ladda elbilen via detta uttag ifall den är skarvad 5 gånger i takdosor på sin väg till elcentralen och redan är belastad med en ugn.
 
  • Gilla
MrKylen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.