Du har alltså inga rör idag, bara vanlig elradiatorer?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du har alltså inga rör idag, bara vanlig elradiatorer?
Korrekt, det är elradiatorer idag.

Idag har jag inte ens elradiatorer, jag funderar på att köpa fastigheten :crysmile:
 
Går det att dra rör i källare eller är det enplanshus?
 
  • Gilla
Jonas Kvarnstrom
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Går det att dra rör i källare eller är det enplanshus?
1,5 plan med krypgrund utan källare
 
Om du är händig kan du dra en stor del av rören själv. Även köpa in radiatorer på blocket, inte svårt att hitta om du inte har bråttom.
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du är händig kan du dra en stor del av rören själv. Även köpa in radiatorer på blocket, inte svårt att hitta om du inte har bråttom.
en smart idé. Fortfarande dock intresserad av marknadspris idag
 
Upp till 10/radiator ja. Jag gjorde din resa fast halv källare plus en plan för 25 tkr inkl beg LV-värmepump och material.
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Upp till 10/radiator ja. Jag gjorde din resa fast halv källare plus en plan för 25 tkr inkl beg LV-värmepump och material.
det låter ju som ett riktigt överkomligt pris. Jag gillar att göra saker själv, men el och vatten brukar vara två delar som skrämmer mig.
 

Bästa svaret

Bara ett enkelt överslag: 7000kr per radiator då ingår montage och rördragning.
Bergvärme ca 160-170 000:-
Luft-vatten ca 120-130 000:-

priserna är med rotavdrag
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Fixade detta i ett tidigare hus 2001.

Kostade då 7000/radiator inklusive rördragning och radiatorer, ca 70 tkr då det var 10 raddisar.

Fick först en snickare att spåra golven efter vvs-firmans ritning, kostade väl på den tiden ca 5 tkr. Sedan fick han komma tillbaka och sätta golvspån i rännorna, kanske 10 kr till.

Eftersom huset vi köpt var nyrenoverat med nya golv var det lite tråkigt att förstöra dessa. La sen själv in nytt trägolv i hela huset. Fick även byta klinker i hallen.

I badrum gick dom igenom vägg till radiator, kunde helt enkelt inte med att bryta upp golvet i två nya badrum.

Sedan blev det bergvärme i det stora 50-tals huset.
 
D Dr.L skrev:
Bara ett enkelt överslag
Precis vad jag sökte efter. Men menar du då att det inte hänt så mycket med priserna sedan 2019?
 
PG Lindgren PG Lindgren skrev:
Precis vad jag sökte efter. Men menar du då att det inte hänt så mycket med priserna sedan 2019?
detta är dom priserna som vi använder idag. Det finns såklart faktorer som kan påverka. Timmerhus eller äldre trähus ökar monteringstiden. Fönsterpartier och dörrar som hindrar en ”enkel” rördragning. Osv men i det stora hela stämmer bra.
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.