God morgon käre forumsmedlemmar!


Jag har ett litet bekymmer som jag tänker att någon här inne har en lösning på!
Mina föräldrar har för ett par år sedan satt in ett större fönsterparti samt anslutande helglasad dörr. Själva fönsterpartiet är ca 2m brett utöver dörren intill.
På denna vägg fanns det tidigare en radiator (vattenburet) som de av förklarliga skäl tog bort då de nya partierna är från golv till tak.

De har kommit till insikt att dom kyliga dagarna om året märks ett tydligt kallras och de vill således avhjälpa detta på något sätt.

Finns det någon hyfsat prisvärd lösning med golvinfällda vattenburna konvektorer som skulle fungera?


Eller vad finns för alternativ?


Tack på förhand & trevlig lördag!
 
T
Beroende på hustyp, är det inte lättare att montera i taken? Säger inte att det är bättre dock..
Försöker bara vara kreativ
 
  • Gilla
Sandwich11
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Beroende på hustyp, är det inte lättare att montera i taken? Säger inte att det är bättre dock..
Försöker bara vara kreativ

Detta är på entrévåningen i ett 2planshus med inredd källare.
Vet inte om det är smidigare. Antagligen spelar det ingen större roll rent utförandemässigt. Men spontant känns det väl bättre att montera i golvet eftersom att värmen stiger? Svårt att "trycka ner" värmen från taket tänker jag..
 
S Sandwich11 skrev:
God morgon käre forumsmedlemmar!


Jag har ett litet bekymmer som jag tänker att någon här inne har en lösning på!
Mina föräldrar har för ett par år sedan satt in ett större fönsterparti samt anslutande helglasad dörr. Själva fönsterpartiet är ca 2m brett utöver dörren intill.
På denna vägg fanns det tidigare en radiator (vattenburet) som de av förklarliga skäl tog bort då de nya partierna är från golv till tak.

De har kommit till insikt att dom kyliga dagarna om året märks ett tydligt kallras och de vill således avhjälpa detta på något sätt.

Finns det någon hyfsat prisvärd lösning med golvinfällda vattenburna konvektorer som skulle fungera?


Eller vad finns för alternativ?


Tack på förhand & trevlig lördag!
Hej. Jag har monterat ett vertikalt element vid sidan av fönstren. Det är helt okey, men ångrar nunatt jag inte valde golvinfällda element istället och vill nog ha den lösningen när jag byter till fönsterdörrar i sovrummen. Undrar nu därför hur det gick för dig? Vilken lösning? Funkar bra ? Blev det dyrt .?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.