Hej!

Kan någon rekommendera en KA för Uppsala området? Vi ska till att skicka in bygglovet inom en månad för nytt husbygge.

Tack på förhand!

/Tommy
 
Ett förslag är att inte använda en ofta använd KA i ett nybyggarområde t.ex och förstås inte en KA som husfabrikanten föreslår. Jag skulle aldrig heller anlita en KA via Gar-Bo´s nya giv att stå till tjänst i hela kedjan, även med KA.
Allt detta naturligtvis för att om möjligt undvika KA-lojaliteter mot byggfirman och Gar-Bo.
Försök hitta en riktig byggingenjör, kanske får du söka nästgårds, om du bor i Uppsala Stockholm o.s.v.
Dessa är råd sprungna ur personlig erfarenhet.
 
  • Gilla
Byggfilosofen
  • Laddar…
Hej
Jag har haft Hans Larsson från KTM Byggkonsult i Sala.
Det har fungerat bra och jag kan rekommendera honom.
/m
 
Gylleneknorren skrev:
Ett förslag är att inte använda en ofta använd KA i ett nybyggarområde t.ex och förstås inte en KA som husfabrikanten föreslår. Jag skulle aldrig heller anlita en KA via Gar-Bo´s nya giv att stå till tjänst i hela kedjan, även med KA.
Allt detta naturligtvis för att om möjligt undvika KA-lojaliteter mot byggfirman och Gar-Bo.
Försök hitta en riktig byggingenjör, kanske får du söka nästgårds, om du bor i Uppsala Stockholm o.s.v.
Dessa är råd sprungna ur personlig erfarenhet.
Där vi bygger finns inga andra pågående byggnationer, det är ute på landet. Jag har också tänkt att vi inte ska beblanda oss med Gar-Bo i onödan. Det var ju bra tips att kolla utanför Uppsala, har skickat iväg lite förfrågningar till några intressanta firmor, får se vad de säger.
 
Erfarenheter av kontrollansvariga efterfrågas! Finns ETT dåligt omdöme på Rejta. Inte mycket att gå på alltså. Ingen mer som har några erfarenheter ifrån Uppsalaregionen. Lauden, hur gick det för er. Blev det nåt bygge och blev ni nöjda med er kontrollansvarig?
 
deveborn skrev:
Erfarenheter av kontrollansvariga efterfrågas! Finns ETT dåligt omdöme på Rejta. Inte mycket att gå på alltså. Ingen mer som har några erfarenheter ifrån Uppsalaregionen. Lauden, hur gick det för er. Blev det nåt bygge och blev ni nöjda med er kontrollansvarig?
Jag fick för en tid sedan tips från Lauden gällande KA, jag tror att han har anlitat dem själv.
Jag fick bra intryck av dem och har nu anlitat dem som KA i mitt byggprojekt. Hittills är jag nöjd men bygget har inte dragit igång utan KA har bara medverkat på tekniska samrådet samt tagit fram kontrollplanen.
Så det är för tidigt för mig att kunna rekommendera dem då jag inte sett slutet ännu, men du kan ju kolla upp dem iaf. http://www.klpartners.se/
 
  • Gilla
deveborn
  • Laddar…
eidlert skrev:
Jag fick för en tid sedan tips från Lauden gällande KA, jag tror att han har anlitat dem själv.
Jag fick bra intryck av dem och har nu anlitat dem som KA i mitt byggprojekt. Hittills är jag nöjd men bygget har inte dragit igång utan KA har bara medverkat på tekniska samrådet samt tagit fram kontrollplanen.
Så det är för tidigt för mig att kunna rekommendera dem då jag inte sett slutet ännu, men du kan ju kolla upp dem iaf. [länk]
Vi ska till att boka in byggstartmötet nu, så jag kan inte säga så mycket om KLplartners än. Men vi har fått ett bra första intryck av dem än så länge! De har hjälpt oss att kolla på kontrakten mot våra entreprenörer och är tillmötesgående med det mesta.
 
  • Gilla
deveborn
  • Laddar…
lauden skrev:
Vi ska till att boka in byggstartmötet nu, så jag kan inte säga så mycket om KLplartners än. Men vi har fått ett bra första intryck av dem än så länge! De har hjälpt oss att kolla på kontrakten mot våra entreprenörer och är tillmötesgående med det mesta.
Mot ? Ni har väl inte kommit på kant innan bygget ?
 
RoBo skrev:
Mot ? Ni har väl inte kommit på kant innan bygget ?
Mot? Allt går som det ska, inga konstigheter. Vi är bara extra noga med allt då det är första gången vi bygger. Är ju kanon att våran KA hjälper oss!
 
Ja men det gäller väl i alla fall kontrakten ni har med era entreprenörer. Hoppas ni inte är mot dom.
 
Är lauden och eidlert fortfarande nöjda? Börjar bli dags för oss att söka på allvar efter en KA. Kanske skall prova med Kl partners.
 
Vi har kommit lite mer än halvvägs i bygget. Är fortsatt nöjda med KA, han har varit ut vid några tillfällen och kontrollerat att byggregler uppfylls. Mer än så har han egentligen inte varit inblandad.
 
  • Gilla
deveborn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.