Vi har haft en vattenskada i lägenheten. Vi har blivit erbjudna kontantreglering av försäkringsbolaget( 85% av vad det skulle kosta att använda försäkringsbolagets entreprenör minus självrisk och åldersavdrag). Vi har godtagit erbjudandet och gett försäkringsbolaget vårt kontonummer för insättning av ersättningen för att själva ordna återställandet.
Nu verkar betalningen från försäkringsbolaget dra ut på tiden. Hur länge kan försäkringsbolaget vänta med att betala?
Vår plan är att vänta med återställandet tills försäkringsbolaget har betalat.
 
Dom ggr jag fått kontantreglering från mitt försäkringsbolag ( Länsförsäkringar) så brukar jag fått pengarna inom 2 veckor efter allt blivit klart med dom.
Men har noll koll på hur länge dom kan hålla inne pengarna.
 
Uff999 Uff999 skrev:
Vi har haft en vattenskada i lägenheten. Vi har blivit erbjudna kontantreglering av försäkringsbolaget( 85% av vad det skulle kosta att använda försäkringsbolagets entreprenör minus självrisk och åldersavdrag). Vi har godtagit erbjudandet och gett försäkringsbolaget vårt kontonummer för insättning av ersättningen för att själva ordna återställandet.
Nu verkar betalningen från försäkringsbolaget dra ut på tiden. Hur länge kan försäkringsbolaget vänta med att betala?
Vår plan är att vänta med återställandet tills försäkringsbolaget har betalat.
Dom gånger jag fått utbetalat så är det en reglerad tid som jag ej kommer ihåg nu, men den gången det drog ut på tiden så betalade dom ränta på överstigande tiden.

Men det brukar gå rätt fort så fort dom har beslutat om att betala.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.