Och så ska man också ha ström till apparaterna. Har ni några tips på snygga kontakter att sätta under överskåpen? Har letat och sökt men inte hittat några bra. Hur har ni gjort med detta hemma hos er?
/Dette
 
Antar att du menar uttag när du skriver kontakter  ;)

Vi tänkte låta elektrikern sätta upp sådana här hörnboxar i vårt blivande kök:

showpic.asp

/Ingenjören
 
Hm, menar uttag eller konakter eller vad man nu vill kalla dom. Kommer inte ha någon täcklist (eller vad det nu heter) under överskåpen. Därför jagar jag något som inte ser allt för illa ut. En hörnbox som är i alu och snygg vore fint.
/Dette
 
Ingenjören skrev:
Antar att du menar uttag när du skriver kontakter ;)

Vi tänkte låta elektrikern sätta upp sådana här hörnboxar i vårt blivande kök:

[bild]

/Ingenjören

Var kan man köpa dessa (ej grossist)? Jag ser att det är en produkt från Schneider?
 
Lånar denna gamla tråd lite ;)
Jag är på jakt efter hörnboxar som inte är vita, finns det några i andra färger, tex aluminium eller gråa eller nåt?
Jag har själv inte hittat några.
Kanske kan måla om en vit...
 
Borde ju gå att måla med sprayfärg. Men risken är ju att färgen slits bort i brunnen när man sätter i/tar ut stickproppar.
 
Powerport. Göms i skåpen eller bänken. Jättesnyggt man tar bara fram det när det behövs. Kostar 2500 kr men jag har hittat en för 1000 kr. Värt varenda öre.
 
Säg till om du vill ha bild
 
hörnbox är grymma monterar alltid sådanna har oxå provat spreja vägguttag från samma fabrikat funkar utmärkt
snickarn
 
Schysst räddning av utdöd tråd!
:surprised:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.