Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
 
K Kurtivan skrev:
Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
prova ring upp och var sen tyst så kanske där dyker upp någon människa, jag vet att det funkade förr ett par år sedan
 
Välj ett alternativ där du inte behöver ange något telefonnummer eller ange ett godtyckligt telefonnummer så att du åtminstone får prata med en människa.
 
Unikt namn
Kan det här ha inträffat?
"
Giltighetstid

Ditt kontantkort gäller tills vidare men upphör automatiskt om du inte använt eller laddat det under en sammanhängande period om 12 månader. När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under 30 dagar. Om du under denna tid laddar kontantkortet så aktiveras det igen. Om du inte gör något alls kommer numret att annulleras när pausmånaden är slut.
https://www.telia.se/privat/ladda/laddningar-villkor
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Plus att alla kontantkort nu skall vara registrerade med ett namn och spårbart.
 
galento
john68 john68 skrev:
Plus att alla kontantkort nu skall vara registrerade med ett namn och spårbart.
Bra grej (y)
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Plus att alla kontantkort nu skall vara registrerade med ett namn och spårbart.
Jag har sett det på "Mitt Telia" tidigare och kunnat se saldo etc , så registrerat har det varit.
 
K Kurtivan skrev:
Jag har sett det på "Mitt Telia" tidigare och kunnat se saldo etc , så registrerat har det varit.
Ok
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Kan det här ha inträffat?
".
Giltighetstid

Ditt kontantkort gäller tills vidare men upphör automatiskt om du inte använt eller laddat det under en sammanhängande period om 12 månader. När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under 30 dagar. Om du under denna tid laddar kontantkortet så aktiveras det igen. Om du inte gör något alls kommer numret att annulleras när pausmånaden är slut.
[länk]
Så kan det absolut har varit, det här kontantkortet används enbart till en Ontech för att styra värmen i en stuga. Man måste vara väldigt aktiv för att se att kortet riskerar att stängas, ingen info har kommit från Telia som har alla kontaktuppgifter till mig.
 
K Kurtivan skrev:
Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
Om du vill så skicka numret i pm så kikar vi..
 
  • Gilla
  • Älska
hus520 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
K Kurtivan skrev:
Så kan det absolut har varit, det här kontantkortet används enbart till en Ontech för att styra värmen i en stuga. Man måste vara väldigt aktiv för att se att kortet riskerar att stängas, ingen info har kommit från Telia som har alla kontaktuppgifter till mig.
Det vanliga är väl att leverantören skickar ett SMS till det nummer som det gäller.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det vanliga är väl att leverantören skickar ett SMS till det nummer som det gäller.
Ja, så kanske det är, men är det rätt sätt att informera när det finns mail, tfnnr, adress etc som kontaktuppgifter i "Mitt Telia" när ett sregistrerat sim-kort kan användas i applikationer som inte reläar SMS vidare?
 
Det slutade med att de skickade ett nytt kontantkort som inte heller fungerade så jag fick dra det ett varv till hos Kundtjänst... Efteråt frågade jag på nytt hur det här har kunnat hända och då påstår man att kontankortet hade anmälts stulet och därför hade man stängt ner det. Det är inget jag har anmält och eftersom man alltid måste identifiera sig med bankid hos dem så kan ingen annan ha gjort det heller. Jag tror att de har gjort fel men inte tar på sig det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.