2 750 läst · 13 svar
3k läst
13 svar
Kontakt med Telia
Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
prova ring upp och var sen tyst så kanske där dyker upp någon människa, jag vet att det funkade förr ett par år sedanK Kurtivan skrev:Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
Kan det här ha inträffat?
"
Giltighetstid
Ditt kontantkort gäller tills vidare men upphör automatiskt om du inte använt eller laddat det under en sammanhängande period om 12 månader. När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under 30 dagar. Om du under denna tid laddar kontantkortet så aktiveras det igen. Om du inte gör något alls kommer numret att annulleras när pausmånaden är slut.
https://www.telia.se/privat/ladda/laddningar-villkor
"
Giltighetstid
Ditt kontantkort gäller tills vidare men upphör automatiskt om du inte använt eller laddat det under en sammanhängande period om 12 månader. När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under 30 dagar. Om du under denna tid laddar kontantkortet så aktiveras det igen. Om du inte gör något alls kommer numret att annulleras när pausmånaden är slut.
https://www.telia.se/privat/ladda/laddningar-villkor
Så kan det absolut har varit, det här kontantkortet används enbart till en Ontech för att styra värmen i en stuga. Man måste vara väldigt aktiv för att se att kortet riskerar att stängas, ingen info har kommit från Telia som har alla kontaktuppgifter till mig.Unikt namn skrev:Kan det här ha inträffat?
".
Giltighetstid
Ditt kontantkort gäller tills vidare men upphör automatiskt om du inte använt eller laddat det under en sammanhängande period om 12 månader. När giltighetstiden tar slut pausas kontantkortet under 30 dagar. Om du under denna tid laddar kontantkortet så aktiveras det igen. Om du inte gör något alls kommer numret att annulleras när pausmånaden är slut.
[länk]
Om du vill så skicka numret i pm så kikar vi..K Kurtivan skrev:Jag försöker att få prata eller chatta med någon på Telia men hittar inte rätt eller så går det bara inte? Har ett kontantkort som slutat fungera, jag kunde se det bland mina abonnemang tidigare men nu är det borta. När jag försöker få support på mobil telefoni så blir jag ombedd att knappa in nr och då hittas inte det och man hamnar i en loop att knappa in nr. Försökt mejla men då säger man att man bara hanterar generella frågor. Ska det vara så svårt? Den röststyrda kundtjänsten förstår ju inte om man säger att man vill prata med en människa eller chatta med bågon.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 223 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 223 inlägg
Det vanliga är väl att leverantören skickar ett SMS till det nummer som det gäller.K Kurtivan skrev:
kontankort köpta före 1/8-22 skall vara registerade senast 1/2-23john68 skrev:
Anonyma kontantkort inte tillåtet efter 1 augusti 2022 | PTS
Redigerat:
Ja, så kanske det är, men är det rätt sätt att informera när det finns mail, tfnnr, adress etc som kontaktuppgifter i "Mitt Telia" när ett sregistrerat sim-kort kan användas i applikationer som inte reläar SMS vidare?BirgitS skrev:
Det slutade med att de skickade ett nytt kontantkort som inte heller fungerade så jag fick dra det ett varv till hos Kundtjänst... Efteråt frågade jag på nytt hur det här har kunnat hända och då påstår man att kontankortet hade anmälts stulet och därför hade man stängt ner det. Det är inget jag har anmält och eftersom man alltid måste identifiera sig med bankid hos dem så kan ingen annan ha gjort det heller. Jag tror att de har gjort fel men inte tar på sig det.