Finns det konstruktörer som åtar sig att gå igenom ett hus, både för att kolla hur huset mår och för att se vilka möjligheter som finns att bygga om? Jag skulle bl a vilja öppna i nock, men vet inte om det är möjligt. Jag har sprickor i väggarna här och där men vet inte om det beror på sättningar för att en bärande vägg tagits ner (visserligen avlastat med pelare) eller om sprickorna bara är i ytskiktet/gipsskivorna. Grunden har satt sig i ett hörn, är det något jag borde göra nåt åt? Jag skulle vilja veta om och var jag kan installera braskamin. Och om jag kan byta ut ett fönster mot en dörr, som jag skulle vilja. Och så vidare - många frågor! Jag har googlat konstruktörer men inte lyckats hitta någon som erbjuder liknande tjänster, finns det ens? Jag menar då inte besiktningsman som kommer och mäter fukt eller en arkitekt som ritar utan att känna till husets för- och nackdelar utan någon som verkligen kan matematiken och kan kolla bärande delar och ge konstruktiva förslag. Om någon vet vart jag kan vända mig vore jag tacksam! Bor i Stockholmsområdet. /Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.