Hej!

Har googlat runt lite och läst vad jag kunnat hitta. Formen på trappan är lite udda så det kommer att bli ett par konstiga gervinklar :)

Ser själva konstruktionen rätt ut? Jag har cc-mått på 60cm, är det för tätt för en trappa? Stegen har jag räknat att bli 260mm djupa och trappstegens höjd 145+22 (trallen är 22mm).

Jag kommer att ställa den på en uteplats med plattor.

Har bifogat bilder på ritningen. Vad säger ni? Jag tycker det verkar bli extremt mycket virke!
 
  • 3D-ritning av en trätrappa under konstruktion med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en udda formad trappkonstruktion med måttangivelser på steg och höjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-ritning av en ovanligt formad trappa med måttmarkeringar, placerad vid en uteplats med plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en trappa med ovanlig form och angivna mått, planerar placering på uteplats med plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en udda formad trappa med djupa steg och cc-mått på 60 cm, avsedd för placering på en uteplats med plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag tycker formen är onödigt komplicerad. Jag föreslår att du förenklar den något. Se skkiss. Stegmåtten är bra.
Enkel skiss av en trapp med symmetriska steg och en minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J justusandersson skrev:
Jag tycker formen är onödigt komplicerad. Jag föreslår att du förenklar den något. Se skkiss. Stegmåtten är bra.
[bild]
Tackar! Ja, det får jag föreslå. Inte dumt. Sen tror jag nog att jag bygger översta plattformen med plintar och bärlinor mot väggarna, och sen vangstycken till trappan. Blev himla mycket virke med 5 ”ramar”
 
Det tror jag är en utmärkt idé.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.