Hej,

I sommar har det ofta varit blött runt en av våra frysboxar. Sen står i källaren (på ett parkettgolv förra ägaren av någon outgrundlig anledning la in) och det har förvisso varit hög luftfuktighet i sommar men inte längre.

Jag kan konstatera att det under hela bottenplattan bildas droppar av kondens, lite svårt att ta en bild men jag gjorde ett försök.

Den börjar ha några år på nacken, men är det relevant tror ni?

Har öppnat vid kompressorn för att se om det finns någon form av kärl på kompressorn dit kondensvatten ska rinna, som på en kyl, men det verkar inte så.

Några bra tips?
 
  • Närbild, pappersförpackning eller behållare, läcker mörka korn på trämöbel, otydlig, mjuk fokus på detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett golv under möbel med spår av vätska och damm. Nära perspektiv, begränsad synlighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
T trasker skrev:
Hej,

I sommar har det ofta varit blött runt en av våra frysboxar. Sen står i källaren (på ett parkettgolv förra ägaren av någon outgrundlig anledning la in) och det har förvisso varit hög luftfuktighet i sommar men inte längre.

Jag kan konstatera att det under hela bottenplattan bildas droppar av kondens, lite svårt att ta en bild men jag gjorde ett försök.

Den börjar ha några år på nacken, men är det relevant tror ni?

Har öppnat vid kompressorn för att se om det finns någon form av kärl på kompressorn dit kondensvatten ska rinna, som på en kyl, men det verkar inte så.

Några bra tips?
troligtvis är källargolvet oisolerat

sätt boxen på några lastpallar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.