Hej!

Tänkte höra med er om någon kan hjälpa mig.
Nu när kylan börjat ta fart och värmen arbetar i huset så bildas det kondens på ett ställe i huset.
Det är det enda stället jag inte bytt fönster. Detta är som jag kan se 2 glas fönster och tittar man så är nog isolerings listen sliten, troligen av solen då det är den sida där solen lyser mest under sommaren. Vad jag tror är att listen håller inte tätt
och då krockar varm luft med kall.

Har köpt kitt för att kitta fönstren både inne och ute. Men frågan är: Ska jag kitta eller ringa någon firma som byter på insidan, dvs monterar bort listerna och sätter ny isolerings list? Någon som vet hur man gör? Eller kanske har en videolänk på hur man gör?

Tacksam för hjälp
Bifogar bilder på hur det ser ut

MVH

Malisan


Kondens och slitage synligt på fönsterkarmens isoleringslist, med solljus och utemöbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kondens och sliten isoleringslist vid ett gammalt fönster med synlig fukt och möjlig värmeläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett äldre fönster med synlig kondens, genomskinliga gardiner och en dekorativ hjärtformad objekt på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Knepigt fönster ? Ser mer ut som en balkongdörr.
 
Dålig ventilation i kombination med att värmen från elementet inte riktigt når. Prova att ta bort gardinen för att se om luften cirkulerar bättre.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Det är en balkongdörr med ett fast fönster bredvid. Har marmorhylla ovan fönstret också. Men ni tror inte att det är tätningen som släppt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.