Hej. Har en liten fråga.
Jag har ett kallgarage där jag har problem med Kondens i taket. Det var endast reglar med ett plåttak på så jag la dit en kondensväv. Har nu sett att det bildas nästan lika mycket Kondens på undersidan av väven. Det jag tror blev problemet är att jag la väven mellan reglar och plåt, så kylan från plåten får kondensen att sätta sig på väven.
Tror ni jag kan lyfta på plåten och lägga på läkt och sen tillbaka med plåten för att få ett mellanrum, eller ska jag skrota väven och satsa på råspont?
 
Finns det någon ventilation där?
 
Självdrag
 
I form utav ventiler? Takspalt?

Kör du in en varm bil i garaget?
 
Takspalt. Nej, garaget används som förråd just nu. Inga ömtåliga saker trädgårdsmöbler, studsmatta mm.
 
Det vid väderomslag som kondensen kommer. Har sett att kondensen hänger där dalarna på plåten är. Alltså där plåten har kontakt med väven. Därför är jag lite inne på att lägga läkt..
 
Jag tror du behöver öka ventilationen
 
Får testa med mekanisk ventilation. Har några 100mm fläktar till övers.
 
Finns det några väggventiler? Annars hade jag börjat där.
 
Ja, det finns. Det var det första jag gjorde när ja flyttade hit. I somras satte jag kondensväv eftersom ventiler inte räckte. Tanken var att kondensen skulle hamna mellan plåten och väven, och sen ventileras ut med självdrag. (Har väldigt liten takvinkel)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.