Jag håller på att riva ut mitt badrum i min 1-plans villa från -81. När jag rev ner trumman till avluftningsröret & tittade bakom såg allt tort & bra ut.Men ett par dagar senare så blev det kallare ute, då började det rinna kondensvatten högst upp från röret vid en inkopplingsmuff "tror jag det heter" i badrummet. Till saken ska nämnas att det alltid på vinter tid har läckt vatten från röret vid en annan muff men på kallvinden, det har samlats in spann som töms någon gång/ vinter. Isoleringen i taket är snustort. Ska nämna att röret är oisolerat. Var är problemet, tror ej att läcker in från takkåpan, det ser tort ut, men..., det kan ju inte runnit kondensvatten i badrummet innan när trumman var där ,för då skulle det varit en rejäl fuktskada i väggen.... någon som har nån ide.....
/ Björn
 
Redigerat:
Röret ska vara isolerat. Åk till närmsta vvs butik och köp ''coil flex'' isoleringsstrumpa
 
V
Sökte på coil flex isolerstrumpa utan resultat, har du någon mer info?
 
Coil flex är ett varumärke, det finns mer märke på marknaden tex.armaflex, det är ett syntetiskt gummi avsedd till Rörisolering. någon strumpa fann inte jag heller, jag har nu i stället byt ut hela avluftningsröret så jag har ett helt rör utan skarvar ,som det satt innan, så nu har det slutat att kondensera.
 
V
Lysande. Då ska jag isolera min luftare i garaget innan jag sätter osv och gips!
Trevlig helg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.