Jag håller på att renovera upp mitt garage och fick idén att sätta min 150L-kompressor under garaget där det tidigare var en trappa. Det fungerar idag som ett kallförråd tillgängligt från källaren. Hade varit trevligt att slippa ha kompressorn i garaget, både för ljudet och platsen. Jag har dock ingen lufttillströmning till kallförrådet (förutom dörren till kallförrådet är det är ett helt slutet utrymme med betong åt alla håll). Ta upp hål för lufttillförsel och luftrör blir knepigt eftersom det är ordentligt armerat där trappan var.

Tips och idéer mottas gärna!
 
  • 3D-skiss av ett garage med potentiell plats för en 150L-kompressor markerad under trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Men den är väl inte inmurad i källaren?:crysmile: Kan du ställa dit den kan den väl få luft via dörren?
 
mowatom skrev:
Men den är väl inte inmurad i källaren?:crysmile: Kan du ställa dit den kan den väl få luft via dörren?
Nej :p men jag funderar på om det kommer att räcka med luft, det blir ju ingen friskluft mer än det som kommer från källarens ventiler. Den har ju en tendens att suga en del luft, särskilt när man står och blästrar. Å andra sidan är det en lågvarvig rem-kompressor som inte blir särskilt varm..
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.