Hej

Tänkte kasta ut Verisure då de fular sig med höjningar hela tiden.

Jag skulle vilja ha ett komplett larm där övervakningskameror på utsidan startar i samband med att larmet går. Även inomhuskameror om det finns men är inte prio.

Vill gärna att branddetektorer ska vara inkluderade i larmet också.

Jag har kikat på Ring men hade gärna velat ha deras Gen 2, däremot vet inte Ring själva när det kommer till EU.

Vill ni tipsa mig om något annat/andra system?
 
M Mr.Axan skrev:
Hej

Tänkte kasta ut Verisure då de fular sig med höjningar hela tiden.

Jag skulle vilja ha ett komplett larm där övervakningskameror på utsidan startar i samband med att larmet går. Även inomhuskameror om det finns men är inte prio.

Vill gärna att branddetektorer ska vara inkluderade i larmet också.

Jag har kikat på Ring men hade gärna velat ha deras Gen 2, däremot vet inte Ring själva när det kommer till EU.

Vill ni tipsa mig om något annat/andra system?
Hej,

Kolla på Ajax. Många här på forumet som förespråkar det, inkl mig själv. Det finns dessutom en lång tråd med tips & tricks här på BH om just Ajax, samt en aktiv FB-grupp

https://www.byggahus.se/forum/threads/ajax-alarm-systems.301036/page-155#post-4066579
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
+1 på Ajax.
 
  • Gilla
Mr.Axan
  • Laddar…
Vilka kameror får man in i Ajax?
 
Ganska många, och lätt, som jag förstått det. Det verkar vara ett av deras huvudspår. Dahua vet jag ska funka, men jag har inte satt mig in i det eftersom jag inte har några kameror i dagsläget.
 
  • Gilla
Mr.Axan
  • Laddar…
 
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Ganska många, och lätt, som jag förstått det. Det verkar vara ett av deras huvudspår. Dahua vet jag ska funka, men jag har inte satt mig in i det eftersom jag inte har några kameror i dagsläget.
Tackar
 
  • Gilla
PergolaChristian och 1 till
  • Laddar…
Jag är med inne på att byta ut mitt nu för Verisure har höjt priset igen, betala över 520kr i månaden med ett 7 år gammalt larm tycker jag är väldigt märkligt, priset borde ju närmast sjunka när grejerna blir äldre och omoderna.

Jag har varit inne på Securitashome för 299kr i månaden men det kanske är Ajax man ska gå på?

Jag vill ha larm med väktartjänst, kanske inte så mycket just för väktartjänsten men lapparna i fönstren är väl det som är den största delen i larmet, behöver inte massa kameror, smarta hemprylar och annat ,har redan d-link kameror och telldus
 
Hej kört Securitas Home i många år för 249kr , lokala väktarkontoret har nycklar o rycker ut om jag ej är hemma, ringer inom 1 minut när larmet går kollar innan väktare rycker ut. Fellarmen har jag fixat själv mest i början innan man blir van. Inbrott, brand och kamera ingår. Enkelt att installera själv. Men trådlöst då så blir en runda med batteribyten ibland. Helnöjd
 
Det gick visst väldigt bra med prutningen hos Verisure i år, så nu fick jag ner priset med nästan 200kr i månaden, men det är lite lika tråkigt som att behöva förhandla räntan på lånet 1 gång om året, jag tror de lever mycket på att folk inte orkar, det tog mindre än 5 minuter att spara 2000kr på larmkostnaden för i år.

Så nu får det vara kvar ett tag till och så får vi se vart priset sticker, jag är på inget vis missnöjd med larmet, det är mest priset som jag tycker passerade "prisvärt"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.