S
I vilka situationer har man skyldighet att ge kommunens byggnadsinspektörer tillträde till en byggnad på en fastighet?
 
Varför skulle du inte ge tillträde? Vad finns det att dölja? Inspektören kommer aldrig oanmäld
 
  • Gilla
dma514
  • Laddar…
1*OZUpNpwhBiZPi7-V5b4TEA.jpeg
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 4 till
  • Laddar…
S
LaszloToth LaszloToth skrev:
Varför skulle du inte ge tillträde? Vad finns det att dölja? Inspektören kommer aldrig oanmäld
Absolut inget att dölja, mer en fråga för att förstå hur många nycklar man behöver leta fram för att inte riskera avgifter för att oavsiktligt hindra inspektören i sitt arbete.
En annan tanke är om man t.ex. förvarar stöldbegärlig egendom i ett utrymme som man p.g.a. inbrottsrisken inte vill att någon känner till, så kan man aldrig vara säker på att det inte når fel öron vid fikabordet och utanför arbetsplatsen. Fastigheten kan ligga lite avsides, vara obevakad och därmed i ett utsatt läge.
 
Inbrottsrisken är nog konstant, oavsett om en inspektör råkar prata bredvid mu. Jag antar att det handlar om stöldbegärligt byggnadsmaterial eller verkty/maskiner. Om det är ett bygge som ännu inte fått slutbesked så får du inte förvara din Picassosamling där.

Där det pågår ett bygge, vet alla tjuvar ungefär vad som finns att stjäla, de behöver ingen inside information för det.
 
Hemmakatten
Det låter ju lite märkligt att du ska behöva "leta fram nycklar" till de byggnader du har på din tomt. Och varför har du inte nycklar? Låter väldigt märkligt, en tjuvgömma kanske?
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
S
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Det låter ju lite märkligt att du ska behöva "leta fram nycklar" till de byggnader du har på din tomt. Och varför har du inte nycklar? Låter väldigt märkligt, en tjuvgömma kanske?
Trist att kommentarer av sunkig Flashback.org -nivå hamnar i det här forumet. Det är inlägg som ditt som sänker intresset att skriva i sociala media. Skapa en egen tråd istället för att förstöra för andra.
 
Hemmakatten
Min fråga var helt relevant. Alla har väl nycklar till sina byggnader på tomten?

Och vad gäller kommentarer, så är dina väldigt märkliga. Det är trevligt med nya medlemmar men man bör hålla tonen. Din kommentar om nycklar och bygginspektörer var väldigt udda och kan tolkas på olija sätt.

Du har skrivit 18 inlägg. Jag har skrivit över 12000 och varit medlem i 18 år, och varit moderator i två perioder. Jag tror att jag har ganska stor kred här på BH.
 
  • Gilla
Snurrpan
  • Laddar…
F
S Snurrpan skrev:
Trist att kommentarer av sunkig Flashback.org -nivå hamnar i det här forumet. Det är inlägg som ditt som sänker intresset att skriva i sociala media. Skapa en egen tråd istället för att förstöra för andra.
Håller helt med dej. En sådan kommentar som Hemmakatten gjorde hör helt klart hemma bland sunkiga Flashback kommentarer. Jag tycker att det är Hemmakatten som bör hålla tonen, fd moderator eller inte.
Sen det sista, en tjuvgömma kanske?. Säger allt om nivån på hans inlägg
 
  • Gilla
Snurrpan
  • Laddar…
S
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Min fråga var helt relevant. Alla har väl nycklar till sina byggnader på tomten?

Och vad gäller kommentarer, så är dina väldigt märkliga. Det är trevligt med nya medlemmar men man bör hålla tonen. Din kommentar om nycklar och bygginspektörer var väldigt udda och kan tolkas på olija sätt.

Du har skrivit 18 inlägg. Jag har skrivit över 12000 och varit medlem i 18 år, och varit moderator i två perioder. Jag tror att jag har ganska stor kred här på BH.
Det är inte antalet inlägg som skapar kvalitet utan vad man skriver. Som f.d. moderator borde du ha koll på att du kan sabotera en tråd genom att börja skriva helt ovidkommande saker som andra sedan hakar på och tråden plötsligt handlar om nåt annat. Jag skriver en fråga om regler där du klampar in och vrider diskussionen bort från min fråga för att istället handla om var jag förvarar mina nycklar och antyder att det finns stöldgods. Om du tycker att en fråga är lite för udda för dig så kan ett tips vara att hoppa till nästa tråd. Det kan kallas att ”visa hänsyn” eller ”självinsikt”.
Jag har läst några av dina inlägg i andra trådar, vilka har varit bra så därför förvånar det mig när du bryter mot god netikett och spårar ur på det här sättet. Det bryter dessutom mot reglerna för forumet som säger att man ska hålla sig till ämnet. I mitt inlägg är ämnet vare sig hantering av nycklar eller förvaring av stöldgods.
Att raljera över att jag som varit medlem i tre år ”är ny” och bara har skrivit 18 inlägg är rent översittartrams som inte hör hemma i seriösa forum. När jag skriver gör jag det för att jag behöver hjälp eller kan hjälpa någon. Ett hjälpsamt inlägg är mer värt än tusen spydiga. Dags för lite självinsikt!
 
  • Gilla
JonasZent och 1 till
  • Laddar…
harry73
Fattat inte frågat. Man ger såklart inte kommunen nycklar till ditt bygge så att de kan hälsa på som de tycker bäst.

Kommer de oanmälda utan att någon är där, får de röra sig på tomten. Behöver de komma in, får de säga till i förväg och bestämma tid som passar alla.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.