Hej! Ska dra in kommunalt vatten och avlopp om c.a 1 år. Kommer få anslutningspunkter vid tomtgräns för både vattnet och avloppet.

Undrar lite vad som behövs i avloppsväg. Har bra fall från huset ner till anslutningspunkten. Kommer ha 4 "anslutningspunkter (WC,Dusch,tvättställ & diskbänk). behöver det vara någon avluftning? Är det bara att dra rör fram till anslutningspunkten och koppla på eller behöver det vara något mer där emellan? Kan allt kopplas på samma "stamm"? (allt ligger i en rak linje)

Kommer troligtvis att leja bort jobbet till hantverkare/kompis. Är bara nyfiken och vill veta vad jag ger mig in på! Tacksam för seriösa svar.
 
Avluftningen är jag inte så haj på men tror nog det behövs. Bara att dra fram till anlsutningen och en spolbrunn per 100 meter brukar man ha men det är inte så vanligt att man har så långt. Allt ska vara på samma ledning, 110 mm markavloppsrör. Dom som används i huset är en annan sort.
 
Ja det är en sån men när du har så nära så behöver du ingen eftersom du kan spola från gatan då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.