Hej,

Håller på och hjälper morsan fixa ett extrarum i hennes lägenhet på 12kvm. Fanns ett väldigt slitet laminatgolv som vi rivit ut. Försöker hålla kostnaderna nere så har köpt ett trestavs ekparkett på Bauhaus för 169kr/kvm.

Handlade det i söndags, och när jag läste instruktionerna så tolkade jag det som att paketen skulle öppnas och sen ligga i rummet 1-2 veckor. La in golvet och öppnade paketen. Tanken är sedan att lägga golvet på lördag, dvs 6 dagar senare.

Har lagt en del laminatgolv och lite andra golv, så har i veckan kollat runt lite efter diverse tips och dyl. Läser nu på flera ställen att paketen absolut INTE får öppnas innan läggning :( (Har väl troligtvis läst fel i instruktionerna vilket förstås är väldigt dumt och klanting av mig)

Sitter nu med en klump i magen och är rädd att golvet kommer bli omöjligt att lägga och får kastas. Vad tror ni? :confused:
 
Klart du kan lägga det! det är ju bara bra om parketten får samma fuktighet som utrymmet det ska läggas i, och eftersom det är en bostad så lär det ju inte vara några extremväden.
 
  • Gilla
AEES
  • Laddar…
O
Kör på! Jag kan inte tänka mig att det kommer att vara några som helst problem! Jag är övertygad om att det finns många golv inlagda direkt efter att kommit dit de ska monteras
 
Utan problem har jag lagt liknande parkettgolv som i flera år dessförinnan legat öppnat och upplockat i bostaden. Inga problem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.