Hej

Har en vägghängd med inbyggd cistern som är 9 år gammal. När jag trycker på spolknappen kommer inget vatten. Knappen ger fortfarande ”motstånd” när man trycker på den men inget vatten kommer. Den fungerade inatt men nu på morgonen fungerar den inte. Någon som kan förklara hjälpa?
 
Ta bort den kromade täckplattan så ser du bättre vad som händer/inte händer. Brukar sitta fjädrat så du trycker bara plattan upp eller sida och får loss den.
 
Så här ser det ut innanför.
 
  • Gilla
Sebbe1234
  • Laddar…
Har det varit problem tidigare? Att man alltså varit tvungen att vänta ca 10min innan man kan spola efter tidigare spolning.
Om så är fallet är det silen som sitter på inkommande vattenrör.
Annars så är det flottören som har hakat upp sig.
 
Ser inte ut att vara något vatten i cisternen. Kolla påfyllning/flottör etc vricka på allt med fingrarna.
 
A AG A skrev:
Har det varit problem tidigare? Att man alltså varit tvungen att vänta ca 10min innan man kan spola efter tidigare spolning.
Om så är fallet är det silen som sitter på inkommande vattenrör.
Annars så är det flottören som har hakat upp sig.
Inga problem tidigare men bara bott här i 2 månader. Om flottören hakat upp sig, vad gör man då? Var sitter den?
 
I InsidersUnited skrev:
Ser inte ut att vara något vatten i cisternen. Kolla påfyllning/flottör etc vricka på allt med fingrarna.
Precis, inget vatten i cisternen. Förslag efter att ha sett bilderna?
 
  • Insidan av en tom toalettcistern med en vit plastdel och blå slang synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insidan av en toalettcistern med synliga delar av blå och vita fästanordningar och en tom, smutsig botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av insidan av en torr cistern med plastdetaljer och en blå kabel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ner och gräv i cisternen, rucka på allt som ser rörligt ut.

Det verkar som att flottören av någon anledning fastnat i ”stängt läge”.
 
Ni fungerar det efter lite ruckande på flottören. Tack alla ni är bäst!
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.