Hej,

Är på gång att bygga ut sommarstugan och har fått in en första offert. Själv tycker jag den låter helt rimlig, men tänkte bara kolla med er som kanske har lite erfarenhet vad ni tycker.

Platsen är i Östergötland, och anbudet innefattar:

- Utbyggnad 50m2 innermått
- Plintgrund.
- Yttervägg med 165mm isolering, från panel på utsidan och fram till, ej inklusive skivsättning på insidan. Ej målning av fasad.
- Yttertak med bandfalsad plåt och 350mm lösull, ej innertak.
- hängrännor, stuprör, fönster med foder och plåtar
- Spångolv på insida
- Ingen el eller målning på insida. Inga innerväggar.

Pris 475.000:- = ca 9500:- / kvadrat.

Resten tänkte vi fixa själva "vartefter". Vad tycker ni, låter det som ett rimligt anbud? Jag ska kolla, men uppfattar att detta pris är utan eventuellt ROT-avdrag.

/Thomas
 
Personligen skulle jag aldrig betala så mycket för några väggar/tak/plinggrund.. men det är ju bara jag... virkeskostnad med mera lär väl max hamna på 50k...
 
FLOHK skrev:
Personligen skulle jag aldrig betala så mycket för några väggar/tak/plinggrund.. men det är ju bara jag... virkeskostnad med mera lär väl max hamna på 50k...
Räkna lite mer på det så kommer du nog betydligt över det...
Jag räknade på lösvirke inför mitt bygge av en 45kvm sommartuga - byggsatsen gick på ca 130kkr exlusive plintar, innerväggar, hängrännor och yttertakbeklädnad ...

9500 kr/kvm inkl jobbet (?) låter rätt bra tycker jag ...

/K
 
Japp det är inklusive arbete. Och moms förstås. Alla har ju såklart olika uppfattning om vad de vill betala, men tänker man in att man inte vill, kan eller har tid att göra så mycket själv så får man ju räkna med att betala en slant.

Det jag var ute efter att höra var om priset verkar rimligt eller inte. Vilket jag själv som sagt tycker det verkar vara efter att ha kollat runt lite generellt utan att begära in offert.

Vår tanke med det hela var att få ett tätt och isolerat skal för att sedan pyssla i egen takt på insidan i lugn och ro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.