Hej!

Hur gör man snyggast och/eller enklast för att komma åt bakom gipset för dragning till ny strömbrytare från befintlig kopplingsdosa?

Öppna en bit av gipsväggen? Hur får jag det sen snyggt igen?

Tips på att komma bakom gipset med flexirör?

Vänligen
M
 
  • Gipstak med en öppen kopplingsdosa och utskurna hål markerade med B och A för elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
A agrer.m skrev:
Hej!

Hur gör man snyggast och/eller enklast för att komma åt bakom gipset för dragning till ny strömbrytare från befintlig kopplingsdosa?

Öppna en bit av gipsväggen? Hur får jag det sen snyggt igen?

Tips på att komma bakom gipset med flexirör?

Vänligen
M
Du sätter en Plejd eller Shelly i kopplingsdosan och trådlös strömbrytare på väggen. Men varför är kopplingsdosan gömd?
 
B bygges skrev:
Du sätter en Plejd eller Shelly i kopplingsdosan och trådlös strömbrytare på väggen. Men varför är kopplingsdosan gömd?
Ah, Plejd, fan va smart.
Kan du länka den man använder, eller vad den produkten heter?

Vet inte vad du menar med gömd.
 
Tar tacksamt emot på tips enligt traditionell inkoppling också då materialet finns.

/M
 
A agrer.m skrev:
Tar tacksamt emot på tips enligt traditionell inkoppling också då materialet finns.

/M
Antigen använder du dosfräs och gör så många hål du behöver för att fiska genom flexslang (Du kan använda trissan som kommer från dosfräsen för att täta igen hålet) eller så drar du en utanpåliggande kabel.
 
Jakopp Jakopp skrev:
Antigen använder du dosfräs och gör så många hål du behöver för att fiska genom flexslang (Du kan använda trissan som kommer från dosfräsen för att täta igen hålet) eller så drar du en utanpåliggande kabel.
Ja, det är något liknande jag funderat på, eller göra en kanal med multiverktyg. Kanske kan få tillbaka kanalbiten på något sätt.

Tack
 
A agrer.m skrev:
Ja, det är något liknande jag funderat på, eller göra en kanal med multiverktyg. Kanske kan få tillbaka kanalbiten på något sätt.

Tack
Jepp, men i min värld är det lättare att reparera två hål än en lång remsa. Du behöver max ett hål per regel
 
Redigerat:
  • Gilla
agrer.m
  • Laddar…
Beror hur långt iväg från dosan du ska ha brytaren. De lättaste är rakt ner, går du åt sidan så får du sätta hålsågen mitt över regeln för att fiska slangen åt sidan. Kraftig 🧲 med snöre eller tumstock brukar funka.
 
  • Gilla
agrer.m
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.