8) Ska bygga hus och funderar på att ev låta installera komfortvärme i badrummen nere och uppe. Frågan är: om man inte gör det, hur kalla blir egentligen golven (klinkers)? Kommer man ångra sig om man INTE låter installera komfortvärme nu? Vad tror ni? ??? :p
 
Jättekalla! :/
 
Gör det! klinkers blir jätte kalla om man inte har golvvärme.
Du kommer att ångra dig om du inte gör det.
 
Fördelen blir att badrumsbesöken blir hastiga. Praktiskt om familjen är stor och man vill slippa köbildning ;D
 
annawb skrev:
8) Ska bygga hus och funderar på att ev låta installera komfortvärme i badrummen nere och uppe. Frågan är: om man inte gör det, hur kalla blir egentligen golven (klinkers)? Kommer man ångra sig om man INTE låter installera komfortvärme nu? Vad tror ni? ??? :p
Vi har valt att dra upp golvvärmen till enbart badet på 2:a våningen. Även om vi låter detta gå igenom huslev kostade det inte speciellt mycket (tycker jag) vilket gjorde att vi inte funderade speciellt länge.

"Alla" vi har pratat med säger precis samma som Kalle/Sweli.
 
Mina svärföäldrar har något slags stengolv utan golvvärme i hallen och det är svinkallt. Inte trevligt alls!
 
Det blir kallt...

Ytterligare en fördel är att ni får det torrt snabbare. Golven torkar fortare, fukten försvinner.

Bara fördelar!
 
Jo, vi har insett det nu. Vi kommer att ha komfortvärme i badrummen både uppe och nere.
 
Varför inte satsa på golvvärme i hela huset? :-/
 
Tofflor är billigare..
 
Håller med Rodge68. Varför inte installera golvvärme överallt?

Jag antar att ni funderar på att driva komfortgolvvärmen med el? Det blir dyrt.

En jord/bergsvärmepump som driver golvvärmen i ett helt hus har en mycket bra driftsekonomi.
 
Inget alternativ för oss. Blir det för dyrt får vi väl ha värmen avslagen då...och ha tofflor stående utanför duschkabinen och badkaret...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.