Hej
Nu till jultider har ni väll alla sprungit runt och bytt lampor och dragit sladdar till stakar och stjärnor.
Har någon sett om det finns en fönster spot som man enkelt kan bygga om (åt bägge hållen) så man får sladd hängd lampa eller hur gör ni?
 
Är inte fullt säker på att jag förstår vart du vill komma, men om jag förstår rätt vill du använda befintliga spottar som julbelysning? Att man då kan hänga en lampa (ex julstjärna) direkt ur uttaget? Isåfall hade exempelvis en GU10 hane-hona funkat fint. Monterat på en 50-60cm sladd så får du sänkningen för tex julstjärnan.

Det borde någon elektronikaffär relativt enkelt kunna snickra ihop tycker jag :) Annars kanske det redan finns att köpa färdigt.
 
Något åt det hållet. Skulle rekommendera lite rejälare kabel för montage och det hjälper nog om den är längre. Kanske eventuellt funkar om du kan avlasta kopplingen med en alternativ upphängning från en krok eller liknande.

Med andra ord - Häng inte en armatur med dessa sladdar som den enda kopplingen, det är alldeles för osäkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.