Sitter och kollar på elbutikens hemsida. Ska ha ett kombinationsmontage med dimmer, kronbrytare och jordat uttag i ett badrum. Vill ha produkterna i elko rs serien. Hittade ett uttag med lock, men blir inte klok på om den går att ha i en trippelkombinationsram. Är det någon som vet om det funkar?

Uttaget är:
103692-11-1841439.jpg 1841439ELKO VU 1-vägs jord m lockRS-Skruv
 
Jo, alla "enfacks" apparater i RS serien går att kombinera.
 
Perfekt, då får det bli en sådan. Jag var lite rädd att locket kanske satt i ramen, vilket inte hade varit så lyckat.
 
Ytterligare en fråga angående denna kombination. Kan man använda tätningsstser på tribbelkombinationsram?

146161-11-foto9585_1.jpg 1840581ELKO Tätningssats IP44 1-fack
 
Det var en bättre fråga men dina brytare sitter väl så pass långt bort från duschen/badet så att det inte behövs väl?
 
Om det sitter så nära dusch eller badkar att man måste ha IP44 på ex. lampor så gäller det inte uttag (även brytare tror jag?), de får inte finnas i det området överhuvudtaget, oavsett vilken kappslingsklass man får tag på.
 
Nej, IP 44 behövs inte jämte ett handfat, men om det funkar att sätta i tätningssatserna vill jag gärna ha en högre tätningsklass. Är det någon som vet om man kan använda tätningssatserna i ett trippelkombinationnsram?
 
Tätningssatsfrågan är nog bra att kolla med Elko. De säljs bara som en- och tvåfacksvarianter och det framgår inte om de går att kombinera. Jag jobbar för lite med Elko för att ha ett svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.