Om det är 18V batteri, skall man inte kunna mäta det på några stift? Får bara 3.2V mellan svart/röd. Batteri till Automover 220ac/Gardena R160
 
  • Hand som håller i en plastkontakt med kopplade svarta, röda och gula ledningar till ett batteri för Automover 220ac/Gardena R160.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo du ska kunna mäta 18 V på någon av polerna.
Vad har hänt med grejorna? Har klipparen varit tillslagen och djupurladdat batteriet?
 
E etompau skrev:
Jo du ska kunna mäta 18 V på någon av polerna.
Vad har hänt med grejorna? Har klipparen varit tillslagen och djupurladdat batteriet?
Klipparen död. Händer inget när jag sätter in i laddaren heller. Skall testa med nytt batteri, men jag tror det är massa andra problem. Huvudstyrkortet har fått ärgningar mm då det varit fukt i maskinen. Men jag tänker jag byter grejer på den tills den funkar igen. Allt är ju utbytbart och får typ rubbet till denna för samma kostnad en mycket mindra maskin skulle kosta ny. En mindre maskin måste gå mycket mer tid för att klara gräset och denna har kört grymt bra i 10års tid.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
B Bockstensmannen skrev:
Klipparen död. Händer inget när jag sätter in i laddaren heller
Om inte batteriet kommer upp i spänning startar aldrig maskinen/processorn.

Men hur hamnade du i detta läget, dog klipparen knall och fall?

OK, ser nu din beskrivning över felet.
 
Redigerat:
E etompau skrev:
Om inte batteriet kommer upp i spänning startar aldrig maskinen/processorn.

Men hur hamnade du i detta läget, dog klipparen knall och fall?

OK, ser nu din beskrivning över felet.
Började när jag drog ut sladden till laddaren. (Var lat och ville inte gå ut och stänga av den) sedan stod den där några dagar. Den har vaknat till vid ett par tillfällen, då med felmeddelande låg strömstyrka. Det brukar ju lösa sig om man laddar iofs…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.