Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Istället för att börja sätta upp hyllor och tavlor i vårt hus vi flyttade in i för 2 veckor sedan, har vi börjat med ett annat projekt!

- KOJA till barnen.

Då trädgården är lerig och blöt nu innan vi gjort iordning gräsmatta mm, så bestämde vi oss för att göra ett projekt inomhus till barnen.

Virke fanns kvar sedan bygget, reglar, panel mm. Så det var bara att göra en ritning och sätta igång sågen! Planen var att det skulle bli en kombinerad koja med myshörna, kiosk och en utkikspost - som en djungelutkiks torn ;-).
Denna koja skulle inte få ta så mycket plats av rummet, så vi gjorde den med en sne vägg i mitten. Känns inte alls stor eller i vägen när de leker utanför kojan.

Vi han få till stommen, och väggar till kojan i lördags. Tak och ovanvåning kommer senare. En trappa ska också byggas på vänster sida, och ett staket förstås. Sen ska hela härligheten målas!

Kommer kanske lägga ut ritning på den om det är fler som vill bygga...

Större bild: http://hus.pilegard.se/koja/koja2.jpg
 
G
Hejsan
Jag jobbar på en förskola och ska bygga en koja med barnen. Hamnade på er sida och blev grymt imponerad av denna underbara koja. Undrar så om jag skulle kunna få ta del av ritningen? Mvh Linda

lindamarie.bergengren@tele2.se
 
Denna koja är uppskattad. Liten enkel och fyller sitt behov.
Ska försöka få till en ritning, som jag också kan lägga upp här...
 
G
Riktigt schysst koja. Jag hade också gärna tagit del av en ritning - eller material- och byggbeskrivningar. Det spar så mycket tid både vid inköp och byggande. Tack på förhand.
/Mattias, Malmö
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.