Jag har under kvällen sågat ner ett körsbärsträ som stod hemma i trädgården. Det verkar ha dött ngn gång sedan förra sommaren och min flickvän och jag har fått resignera inför faktumet att det inte blir bättre av att stå kvar.

Det känns fånigt nog lite sorgligt att ta ner ett ganska gammalt och (tidigare) vackert träd och nu funderar vi på om det kan finnas folk som är intresserade av att ta tillvara bitar av träet för träsnideri/ slöjdarbeten. (Vi har själva en tanke på att försöka få en kraftig skiva utsågad av stammen för att sedan kunna använda till en liten bänk.)
Vänder mig därför hit för att höra efter bland personer som kan mer om träarbete än vad jag kan. Vad tror ni, är det för lite trä för att ngn skall vara intresserad? Är det alls möjligt att använda ett träd som självdött (i snitten ser träet friskt ut)? Vi bor strax utanför Kungsbacka.
 
Finns bilder?
 
Körsbärsträ är väldigt vackert. Det borde verkligen finnas användning för det bland div slöjdare. prova Blocket

Men det är väldigt svårt att ge ett någorlunda svar när man inte ser hur träet ser ut. så en bild?

Pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.