Hej

Hur klarar klipparna att köra över trädgårdsvattenslang som ligger på gräsmattan; klipper den rakt över, kör emot som hinder eller klipper av slangen och sen blir det stopp ?

Tänkte främst på 1/2"(13mm) slang.

Grejen är den att jag vattnar oftast på kvällen och stänger vattnet precis när jag ska gå och sova utan att dra in slangen över natten. Klipparen är tänkt att den ska gå nattetid.

/M
 
Lär köra över slangen.. Sen beror det förmodligen på inställd klipphöjd om den kapar/klipper i slangen eller ej.
 
Kommer garanterat att klippa sönder slangen, tro mig har redan provat... Hade en automower i förra huset och den klippte sönder allt som inte var inplockat. En trädgårdsslang, en förlängningkabel (med spänning på) och en plast kratta.
 
Jag tror att det är en dålig kombination att ha vattenslangen och klipparen på gräsmattan samtidigt. Vad händer pm den går grensle över den och den inte ligger helt mot marken?

Skulle du ha kvar vattenslangen om du klippte med din vanliga gräsklippare? Svaret på den frågan skulle räcka för mig.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
mortimer skrev:
Hej

Hur klarar klipparna att köra över trädgårdsvattenslang som ligger på gräsmattan; klipper den rakt över, kör emot som hinder eller klipper av slangen och sen blir det stopp ?

Tänkte främst på 1/2"(13mm) slang.

Grejen är den att jag vattnar oftast på kvällen och stänger vattnet precis när jag ska gå och sova utan att dra in slangen över natten. Klipparen är tänkt att den ska gå nattetid.

/M
Tror nog du har ringat in de troligaste alternativen till vad som kommer hända.. jag tror i alla fall inte att den kommer rulla in slangen åt dig
:D
 
Verkar vara nedgrävd sprinklerlösning som får bli nästa större sommarprojekt :D
 
  • Gilla
Gudahov och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.