Moving
Tror inte risken påverkas av att man är hemma eller inte när man kör maskinen. Dock kan väl branden upptäckas fortare och då kan man minimera skadan.

Vi kör tvättmaskin när vi sover. Dock i källare med lite brännbart.
 
Diskmaskin utan restriktioner.
Tvättmaskin när jag är hemma.
Torktumlare bara när jag är vaken och hemma.
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Jag gjorde det fram till den dag då bekantas diskmaskin började brinna när de inte var hemma...
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Vi kör dygnet runt. Brandvarnare och fukt (läckage) varnare är på. Oftast medan vi sover.
 
Aldrig.
Hinner med att köra maskinerna när vi är hemma ändå så det är inte något bekymmer alls.

Jag har varit med om för många saker som man tänker "det här kommer inte att ta eld av sig själv" eller "den här kommer inte att spontant explodera" för att vilja riskera någonting.
 
Bara när vi är hemma och är vakna.
Dock springer man ut med hunden medans det är igång..
 
Diskmaskin oftast på dagen, ibland på kvällen.
Tvättmaskin körs både dag och natt, sätter på den när det är läggdags.

Brandvarnare finnes om olyckan skulle vara framme.
 
Kör både disk och tvätt när det behövs. Oavsett om någon är hemma eller ej.
 
Tvättmaskinen startar oftast på sin timer så den lagom är klar när man kommer hem, diskmaskin får också gå själv.
 
Körde också när som helst tidigare. Men det var innan jag fick baxa ut en brinnande tvättmaskin en fredagkväll. Nu kör vi disk och tvätt-maskiner enbart när vi är hemma och vakna.
 
Kör när som helst utan restriktioner. Har burit ett brinnande kylskåp som faktiskt började brinna när jag var hemma. Det nya är igång när jag inte är hemma ändå.
 
Det är betydligt vanligare att det brinner i varmvattenberedare enligt min erfarenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.