Om någon är intresserad så köpte några grejor från Toolstop. Inte lika billigt som att resa över pölen och handla i staterna (om man nu har ett annat ärende där) men billigare än i svedala.

Bosch: GSB18VLI, GDR18VLI, GST18VLI, GWS18VLI, GKS18VLI, GLI Variled, 3x2.6Ah, GUS10.8VLI, GOP10.8VLI, frakt
Totalt: 10500kr levererat till dörren efter 3 dagar från konfirmerad skeppningsdag.

Jag uppskattar det till 20-30% lägre än om jag köpte från någon lokal näthandel.

Gött mos / N

ps. jag fick köpa en lös nätkontakt på CO för 39kr också...
 
Jag ville köpa en mutterdragare men märkte att jag lika gärna kunde köpa en skruvdragare med 2 batterier och en "naken" mutterdragare från Toolstop. På så sätt fick jag en skruvdragare för ungefär 400 kr extra.

http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfwx-2-18v-li-ion-celebration-combi-drill-2-batteries-p4034 (köpte egentligen den vanliga lådan av misstag men det var samma pris på dom)
http://www.toolstop.co.uk/makita-btw251z-18v-lxt-li-ion-impact-wrench-body-only-p2664

Priserna har ändrats lite nu och det kan vara värt att noggrant kolla igenom alla olika varianter av erbjudanden dom har.

Eftersom laddaren kom från england hade kabeln den idiotiska kontakten dom har men då köpte jag monteringsbara euro-kontakter från E-bay. Man får löda fast kontakten och dom är inte tänkta att kunna monteras av igen.
http://www.ebay.co.uk/itm/2-Pin-Europlug-Suits-most-European-Sockets-Not-UK?item=250961043974
 
Redigerat:
Slasher2 skrev:
Eftersom laddaren kom från england hade kabeln den idiotiska kontakten dom har men då köpte jag monteringsbara euro-kontakter från E-bay. Man får löda fast kontakten och dom är inte tänkta att kunna monteras av igen.
[länk]
Spontant skulle jag tvivla på att dom kontakterna är CE märkta och jag skulle aldrig köpt dom själv. Vill man ha eurokontakt så är det ett komplett sladdställ som gäller.
 
Det viktiga är att den där typen av stickpropp endast får användas upp till 2 A.
CE- märkningen betyder i praktiken inte ett skvatt så länge du handlar som privatperson. Märkningen innebär inte att produkten är testad med avseende på säkerhet av någon opartisk instans.
 
Det enklaste är att klippa av sladden och montera en vanlig svensk kontakt.
 
För att inte trassla till garanti mm använder jag denna utmärkta adapter, som dessutom varken tar plats eller krånglar vid in- och urkoppling.

http://www.skross.com/product/en/14/World-Input/54/World-to-Europe.html

Specifications

Suitable for equipment with earthed & unearthed plugs (2- & 3-pole)
Receptacles for: Australia/China, Italy, Switzerland, UK, USA
Output plug: Europe (Schuko)
Input voltage: 220V - 240V
Max. load: 16A
Power rating: e.g. 220V – 3520W / 230V – 3680W
Colour: white

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...rtnr=202281&title=Reseadapter Multi HQ Power&
 
mattiasp skrev:
Det viktiga är att den där typen av stickpropp endast får användas upp till 2 A.
CE- märkningen betyder i praktiken inte ett skvatt så länge du handlar som privatperson. Märkningen innebär inte att produkten är testad med avseende på säkerhet av någon opartisk instans.
Visst betyder CE märkningen något, eller i detta fall avsaknaden av en sådan.
Det finns ju en anledning till att hemmaskruvade CE proppar inte får säljas... För att förhindra detta så kan en sådan produkt inte ha ett CE certifikat.
 
Nimajneb skrev:
Visst betyder CE märkningen något, eller i detta fall avsaknaden av en sådan.
Det finns ju en anledning till att hemmaskruvade CE proppar inte får säljas... För att förhindra detta så kan en sådan produkt inte ha ett CE certifikat.
Både du och jag vet att CE-märkningen är en EU:s inre marknad-grej, så låt oss inte låtsas att märkningen i praktiken garanterar produktkvaliteten eller produktsäkerheten.

Det betyder bara att den som marknadsför produkten inom EU intygar att produkten uppfyller tillämpliga EU-direktiv. Ingen kontrollerar om det stämmer med verkligheten.
 
Kineserna har börjat använda en egen variant av CE-logon, då med betydelsen "China Export". Kopian är i vanlig ordning förvillande lik den äkta om man inte vet vad man skall titta efter (avståndet mellan bokstäverna skiljer - se bifogad bild). Riktigt fult gjort... :thumbdown:
 
  • CE-China-Export.jpg
mattiasp skrev:
Både du och jag vet att CE-märkningen är en EU:s inre marknad-grej, så låt oss inte låtsas att märkningen i praktiken garanterar produktkvaliteten eller produktsäkerheten.

Det betyder bara att den som marknadsför produkten inom EU intygar att produkten uppfyller tillämpliga EU-direktiv. Ingen kontrollerar om det stämmer med verkligheten.
Jag vet att vi båda vet exakt vad den står för, men vad jag lyfte fram var att det inte är tillåtet att sälja självbastlade europroppar då den konstruktionen inte uppfyller dom normer som finns, och därmed kunna få en CE logga. Mao så har det inget att göra med exakt den kontakt som refereras till i tråden.

Men eg är det ju ett ickeproblem, då det bara är att köpa en godkänd stickkontakt i tex Sverige så är problemet löst.
 
Va bra att det fanns lösa såna kontakter, är så tråkigt att öppna laddaren och löda om kabeln eller att behöva ha den stora kontakten.

En del laddare har ju även en stor "plupp" på kabeln där den går in i laddaren som inte går att flytta över till den nya.

Om den är CE-märkt eller inte är lika intressant för mig som ett reklamblad för en ny volvo.

Ska nog beställa några såna kontakter tror jag.
 
GATAN 12, GATAN 12, STAD, Västernorrland, 87140, SE

står det i epostet

kommer de fram?
 
Peterrr skrev:
GATAN 12, GATAN 12, STAD, Västernorrland, 87140, SE

står det i epostet

kommer de fram?
Om mottagaren har ett unikt namn så troligen, men inte om han/du(?) heter "Peter Andersson".
 
Vad är det för frakt bolag som kör ut grejjorna man beställer från toolstop? Beställde för en vecka sen men inte hört ett skvatt efter det=
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.