Hej på er!

Beställde en HQ 420 igår, har 1300 kvm tomt. Men nu börjar jag fundera på om jag behöver en 430x istället? Bifogar bild på tomten. Men med tanke på hur stor tomt 430x tar så känns det lite overkill.

Som jag förstår det så har 420 bara en guide kabel, kommer det fungera på min tomt? Är det värt att köpa en 430x istället med GPS? Den kommer behöva klippa som i ett U och följa en passage högst upp (2-3 meter brett)
 
  • Luftvy över tomt markerad med rött som visar ett U-format klippningsområde för robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Inga problem alls skulle jag säga, har liknande trädgård och en 420

GPSen används väl inte till att styra klippningen?
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
P Pumba skrev:
Inga problem alls skulle jag säga, har liknande trädgård och en 420

GPSen används väl inte till att styra klippningen?
Tack!

Nej GPSen den ritar bara upp en karta och klipper mer noggrant som jag förstår det, men 430x har dubbla guide kablar, tänkte mera så att den hittar mellan båda platserna kring huset, har aldrig ägt en robotgräsklippare tidigare så försöker lista ut hur man bär sig åt.
 
Finns inte 320 kvar? Den hade varit mer lämplig, 1300kvm tomt blir inte så mycket gräs, vi har 1500kvm tomt, samt klipper en del som ej tillhör vår tomt..
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Har också 420 med U-formad tomt. Satte laddstation på ena sidan och guiden till den andra sidan. Funkar bra. Den fångar klipparn med radio inom 6-7m utan guiden. Och går 50% över till andra sidan längs guiden.

Skulle dock kanske inte sätta stationen på gaveln då.
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Mysman Mysman skrev:
Har också 420 med U-formad tomt. Satte laddstation på ena sidan och guiden till den andra sidan. Funkar bra. Den fångar klipparn med radio inom 6-7m utan guiden. Och går 50% över till andra sidan längs guiden.

Skulle dock kanske inte sätta stationen på gaveln då.
Kan man ställa in den så att den tex 2 av 3 av gångerna går till vänstra sidan? Min vänstra sida av tomten växer snabbare
 
Precis, man anger % fördelning själv.
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.