Beställde i somras Pergo-golv till hela bottenvåningen, totalt ca 70m2 och nu när jag lägger det sista i hallen så inser jag att jag saknar ca ett paket.
Beställer ett paket till av handlaren igen men det visar sig att det utgått.
När jag beställde första gången så gav jag handlaren en ritning och hela iden var att Ek-golvet i kök/vardagsrum skulle passa ihop med golvet i hallen.
Ek-golvet räcker med lite över men så här ser det nu ut i hallen...

12622402_10153559889808143_1792331416616157394_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Handlaren och Pergo är nu kontaktade och söker efter nån som har ett paket kvar i lager så jag hoppas det löser sig...
Undrar vad man ska göra om det inte löser sig för jag vill inte dela av i hallen och byter jag golv så passar det ju inte ihop med golvet i övriga huset. :(
 
Kanske lägga lite klinkers vid dörren? Tål ju fukt bättre också. Nackdelen är ju att du måste flyta eller lägga golvgips först.
 
Får du inte tag i rätt golv så är det ju inte så mycket annat att göra än att lägga en ruta med avvikande golv på ett sätt som gör att det ser ut som om det var meningen från början.:)
 
Tag bort en bit i mitten av hallen, ersätt med något annat med samma tjocklek, och lägg över en snygg matta.

Dvs sopa problemet under mattan i klassisk stil :)
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Ta bort plattor närmast dörren tills det räcker under trappan. Sen lägger du klinker innanför dörren. Du kan lägga klinker på en 6mm minerit.
 
Om man kan ta isär golvet på något enkelt sätt, kan du lägga en fris i en annan färg, kanske? Mycket jobb iofs.

Det måste ju finnas folk som har överblivna plattor. Lägg upp detaljerna kring plattorna och hoppas att någon har överblivna. Här på forumet och på andra ställen på nätet. Kanske efterlysa på fejjan?
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Vi valde detta golvet istället för klinkers så det blir inte aktuellt med något annat golv vid dörren.
Får hoppas att det löser sig och har någon golv över så heter det Pergo Svart skiffer V0220-30015, vinyl clickgolv. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.